Online omzet Otto Group groeit 7,6 procent in 2013
bezig met laden...
"We zijn verheugd met de omzetstijgingen," benadrukt Rainer Hillerbrand, vice-voorzitter van de Raad van bestuur van de Otto Group in een persbericht. "We hebben een goede balans gevonden tussen onze groei en de ontwikkeling van de winst."
In 2016 moet de helft van de consumenten bij Otto shoppen via telefoon
De Otto Group blijft ook geld investeren in m-commerce. Het bedrijf stelde, samen met Google, een onderzoek in en kwam tot de conclusie dat consumenten steeds vaker online winkelen via hun telefoon. Zo heeft in Duitsland de helft van de consumenten momenteel een smartphone: dat is een stijging van 26 procent in vergelijking met een jaar geleden.
"Het is duidelijk dat de trend van mobiel winkelen steeds groter wordt en het dwingt ons om een duurzame mobiele-strategie te ontwikkelen. Smartphones en tablets vragen om en heel persoonlijke, impulse driven winkelervaring. Steeds meer consumenten vragen daarom. Ons doel is dat de helft van de online shoppers gebruik maakt van hun mobiele telefoon in 2016," zegt Hillebrand, die verantwoordelijk is voor de e-commerce activiteiten. Momenteel bezoekt 40 procent van de consumenten de webshops van de Otto Group via hun smartphone of tablet.
Foto's: Otto Group