• Home
  • V1
  • Leads
  • Op PAPP komt talent tot wasdom

Op PAPP komt talent tot wasdom

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Franse modebeurs Prêt-à-Porter Paris (PAPP) is volop in ontwikkeling. Dit jaar waren er 1300 merken op de beurs vertegenwoordigd. Opvallend was het aantal Nederlandse exposanten –dat dit jaar was uitgebreid tot 16- en de

groei van het segment So Ethic. Daarnaast werkt de organisatie aan het bestendigen van het merk Prêt-à-Porter Paris, onder meer op internet.

“De tijden veranderen en een beurs moet meegaan met zijn tijd,” constateert Muriel Piaser, directrice van de beurs. “Daarom vinden wij het niet meer genoeg om alleen twee keer per jaar een beurs te organiseren, maar willen we meer doen om onze klanten van dienst te zijn en het merk Prêt-à-Porter Paris uit te breiden.” De manier waarop de beursorganisatie dat doet bestaat onder meer uit het twee keer per jaar uitbrengen van een eigen magazine en het organiseren van evenementen, zoals de Paris Fashion Days in juli, waarop gedurende twee dagen elke dag 5 modeshows werden gegeven door jonge creatieve merken en ontwerperslijnen. Verder wil de beurs internet inzetten om de visie van de beurs te verspreiden.

De beurs zelf wordt niet vergeten in alle ontwikkelingsplannen. “We hebben ons tot belangrijkste doel gesteld om op onze beurs steeds weer een nieuwe generatie designers en merken te presenteren die interessant zijn voor de markt,” vertelt Piaser. “Zonder dat nieuwe talent zou onze beurs niet bestaan.” Een selectiecommissie moet erop toezien dat de labels die hun waar op de beurs tonen, behoren tot de besten op hun gebied. De designers zijn overigens ook met hun tijd meegegaan, merkt Piaser op: “Vroeger waren ontwerpers vooral creatief, maar tegenwoordig hebben ze mede dankzij internet meer aandacht en interesse voor het ontwikkelen van hun commerciële kant. Dat maakt ze voor de markt nóg interessanter als potentiële zakenpartners.”

Onder de Nederlandse deelnemers werd dat talent vertegenwoordigd door onder anderen Jannissima, Fab. en Elementum by Daniela Pais. En met succes, zo blijkt; Pais liet op de eerste dag van de beurs al weten haar eerste orders te hebben geschreven.

daniela pais
Fab.
Jannissima
PAPP
Pret a porter
PRET-A-PORTER PARIS