Opa Harry moet duurzame mode op de kaart zetten
Door FashionUnited
bezig met laden...
Harry is
Modeondernemers zetten label Harry op met crowdfunding
Het label begint met één product, Harry's Gift: een boekje met het verhaal over Harry en een witte tank top voor dames of voor heren. Vinck: "Een wit hemd is mode in de puurste vorm." Om de productie te kunnen financieren, startten de dames een crowdfunding campagne. Volgens Vick biedt crowdfunden de mogelijkheid om direct een netwerk op te bouwen. "Familie en vrienden en mensen die we niet kennen investeerden al in Harry. Ook een paar bedrijven legden geld neer, zoals een bedrijf in schoonmaakmiddelen en een meubelbedrijf."Het doel
Eerste product is Harry’s Gift
Consumenten die Harry's Gift hebben besteld, kunnen in maart het witte hemd en het sprookjesboek verwachten. "We hebben net de bestelling doorgeven," zegt Vinck. De dames laten eerst duizend keer Harry's Gift produceren. Het Britse duurzame modelabel People Tree produceert de tank tops in India en heeft het maken van de kledingstukken voorgefinancierd. "Alles wordt duurzaam en fairtrade geproduceerd. Daarna wordt het per schip vervoerd. Daarom duurt het tot maart voor de producten hier zijn."Harry's ambities zijn groter dan duizend hemdjes verkopen aan consumenten. Vick, die ook een agentschap runt met Charlotte Wae, zegt het cadeaupakket te willen verkopen bij minimaal 35 winkels in Nederland, België en Duitsland. "Zo wordt de boodschap van Harry verspreid." En na de witte tank top? "We willen niet per se een modelabel worden. We hebben nu gesprekken met meubelmaker Stegman om kaasplankjes van krijtborden te maken. Daarna denken we aan bretels of hoedjes."
Charlie + Mary