Oproep Robijn en Men at Work moet kledingbank helpen

Om oude jeans een tweede leven te geven, heeft wasmiddelenfabrikant Robijn met jeansketen Men at Work de Nationale Jeanscollecte opgezet. Samen roepen de twee bedrijven Nederlanders op al hun oude jeans te doneren aan de

Kledingbank. Wie vóór 15 oktober een oude spijkerbroek inlevert in één van de 51 Men at Work winkels, ontvangt 25 euro korting op een nieuwe spijkerbroek bij Men at Work en één gratis fles Robijn Jeans Klein & Krachtig, een nieuw wasmiddel speciaal voor spijkerbroeken.

Oproep Robijn en Men at Work moet kledingbank helpenDe Kledingbank is een Nederlandse organisatie die gedragen kleding inzamelt en doorgeeft aan mensen die het hard nodig hebben, maar dit niet kunnen betalen. Ronald Kersten van de Kledingbank Rotterdam: “Wij zijn erg blij met dit nieuwe initiatief van Robijn en Men at Work. Vooral omdat we op dit moment dringend behoefte hebben aan jeans."

Uit onderzoek van Robijn blijkt dat 95 procent van de Nederlanders een jeansitem in zijn garderobe heeft. Ruim 40 procent heeft 5 tot 10 items in de kast. Veruit favoriet is de spijkerbroek; daarvan bezitten 9 op de 10 Nederlanders er een. Bijna een derde draagt de spijkerbroek 4 tot 6 keer per week, 16 procent zelfs elke dag. De spijkerbroeken gaan één of twee jaar mee bij 47,8 procent. Daarna geeft meer dan de helft zijn oude spijkerbroek aan een goed doel. Robijn heeft beloofd alle ingezamelde oude jeans te wassen alvorens ze aan de Kledingbank te doneren.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN