& Other Stories opent in Amsterdam
bezig met laden...
Na
"We zijn ontzettend blij dat we de perfecte locatie in het centrum van Amsterdam hebben gevonden," zegt Samuel Fernström, head bij & Other Stories in een persbericht. "Het was - sinds de lancering van & Other Stories in 2013 - een droom voor ons om naar Nederland te komen. We kunnen niet wachten om te zien hoe onze winkel aan de Heiligeweg tot leven komt."
De
Eerste winkel & Other Stories opent dit najaar in Amsterdam
& Other Stories werd in maart 2013 in Londen gelanceerd. Daarna volgden vestigingen in Parijs, Berlijn en Stockholm. Dit jaar wil de modeformule flink uitbreiden, zowel in nieuwe als in bestaande markten. Behalve Nederland zal ook België een eerste vestiging van & Other Stories krijgen. Online wil het merk expanderen naar Oostenrijk en Ierland. Moederbedrijf H&M zegt in het jaarverslag dat de nieuwe modeketen enthousiast is ontvangen door consumenten. Of het al rendabel is, maakt het bedrijf niet bekend."Een nieuw merk opbouwen kost tijd, en vraagt om grote investeringen en kosten."
Met & Other Stories wilde moederbedrijf H&M het totaalaanbod voor de consument verbreden. H&M is nu vrijwel in alle segmenten van de modebranche aanwezig, met uitsluiting van couture. Het modeconcern wilde met de nieuwe formule het succes van Cos - gelanceerd in 2007 - evenaren. De modeketen met minimalistische kleding voor mannen, vrouwen en kinderen, heeft momenteel vestigingen in twintig landen.
& Other Stories draait om het creëren van een persoonlijke stijl. De filosofie van het label is dat schoenen, tassen, sieraden, lingerie en beautyproducten net zo belangrijk zijn als kleding en ook styling vereisen. Het modemerk heeft ateliers in Parijs en Stockholm waar de kleding- en accessoirecollecties worden ontworpen. De stijl varieert van masculiene belijningen tot vrouwelijk chic. Het label streeft ernaar om tijdloze favorieten binnen een breed prijsassortiment aan te bieden.