Otto stopt met catalogusverkoop
bezig met laden...
Otto werd in 1949 opgericht door Werner Otto (de eerste catalogus was gevuld met schoenen en telde veertien pagina's). Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste thuiswinkelorganisaties ter wereld met vestigingen in 21 landen zoals de Verenigde Staten, Japan, India, China, Zuid-Korea en Taiwan. Sinds 1979 is Otto op de Nederlandse markt actief. In 2005 won het bedrijf de thuiswinkelaward voor beste webwinkel in de categorie Kleding en Persoonlijke Verzorging. De Otto-Group telt wereldwijd ruim 65.000 medewerkers.
Het afgelopen jaar was moeizaam. Door de economische recessie draait het bedrijf verlies en moet het snijden in de organisatie. De aangekondigde sanering is noodzakelijk om beter op de toekomst te zijn voorbereid. Naast de bekende dikke catalogus die tweemaal per jaar uitkomt, publiceert Otto ook een aantal losse catalogi voor aparte segmenten zoals interieur ('Woonideeën'), baby's ('Babyworld') en plusmode ('Zo ben ik').