• Home
  • V1
  • Leads
  • Otto stopt met catalogusverkoop

Otto stopt met catalogusverkoop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Goed nieuws voor postbezorgers en kleine hondjes. De dikke papieren catalogus verdwijnt. Wehkamp stopte er in 2005 al mee en nu heeft ook Otto besloten vanaf 2012 geen verkoopcatalogi meer te verspreiden. Het postorderbedrijf gaat alleen nog via internet verkopen. Op het kantoor van

Otto in Tilburg zullen als gevolg van deze stap 81 banen verloren gaan. Gedwongen ontslagen zijn onvermijdelijk.

Bij Otto in Tilburg werken nu zo'n 350 mensen. De meeste arbeidsplaatsen sneuvelen in het callcenter van Otto: 53 in totaal. Verder wordt het aantal staffuncties ingekrompen. Op de stafafdeling zullen vijftien gedwongen ontslagen vallen. De andere dertien medewerkers krijgen een andere baan in het bedrijf. Otto benadrukt dat in de toekomst telefonisch contact voor klanten mogelijk blijft.

Otto werd in 1949 opgericht door Werner Otto (de eerste catalogus was gevuld met schoenen en telde veertien pagina's). Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste thuiswinkelorganisaties ter wereld met vestigingen in 21 landen zoals de Verenigde Staten, Japan, India, China, Zuid-Korea en Taiwan. Sinds 1979 is Otto op de Nederlandse markt actief. In 2005 won het bedrijf de thuiswinkelaward voor beste webwinkel in de categorie Kleding en Persoonlijke Verzorging. De Otto-Group telt wereldwijd ruim 65.000 medewerkers.

Het afgelopen jaar was moeizaam. Door de economische recessie draait het bedrijf verlies en moet het snijden in de organisatie. De aangekondigde sanering is noodzakelijk om beter op de toekomst te zijn voorbereid. Naast de bekende dikke catalogus die tweemaal per jaar uitkomt, publiceert Otto ook een aantal losse catalogi voor aparte segmenten zoals interieur ('Woonideeën'), baby's ('Babyworld') en plusmode ('Zo ben ik').

Otto
Thuiswinkel
thuiswinkelen