• Home
  • V1
  • Leads
  • Overname Ducky Beau

Overname Ducky Beau

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het babykledingmerk 'Ducky Beau' is overgenomen. Oprichter John van den Herik heeft het merk deze maand verkocht aan een relatief onbekende naam binnen de modewereld: Yvonne Puts. Voor afnemers en medewerkers heeft de overname geen consequenties. Op het gebied 

van inkoop en logistiek blijft de huidige samenwerking met John van den Herik bestaan. "Deze samenwerking levert ons beiden synergievoordelen op," legt Yvonne Puts uit.

Van den Herik besloot tot de overname omdat hij het merk niet langer voldoende aandacht kon geven. De ondernemer was twee jaar geleden betrokken bij de oprichting van het merk Lief!, waar hij zich vanaf nu volledig op wil richten. "Het bleek lastig om mijn aandacht te verdelen tussen twee verschillende merken," zo motiveert John van den Herik de verkoop van het modelabel.

Puts is van plan Ducky Beau te transformeren van een product met een prominente aanwezigheid in de betere kindermodewinkels tot een merk waar de consument actief naar vraagt. "Om dit te realiseren zullen we ons ontwikkelen van een bedrijf dat de huidige modetrends op de voet volgt tot een onderneming met trendsettende aspiraties. Daar past een geheel eigen merkbeleving bij," zo licht Yvonne Puts toe.

Concreet betekent dit dat de mogelijkheden voor zowel de detaillist als de consument op korte termijn worden verruimd. Tot nu toe waren er bij elke collectie behalve het standaard blauw en roze steeds drie wisselende kleurthema's. In de toekomst worden dat er zes, waarvan de leveringen verspreid over het seizoen zullen plaatsvinden. Momenteel wordt de kleding van Ducky Beau verkocht door ruim 750 speciaalzaken en warenhuizen verspreid over 24 verschillende landen, waaronder Italië, Spanje, Canada en Australië.

Ducky Beau