• Home
  • V1
  • Leads
  • Overname Eurocorset door Van de Velde

Overname Eurocorset door Van de Velde

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Dankzij de overname van moederbedrijf Eurocorset is het Belgische lingeriebedrijf Van de Velde de nieuwe eigenaar van de lingeriemerken van Andres Sardá. Van de Velde maakte vrijdag bekend dat het bedrijf daarover een overeenkomst heeft bereikt met

de familie Sardá. Als gevolg van deze transactie krijgt Van de Velde niet alleen de merken Andres Sardá, Risk en University in bezit, maar ook 100 procent van de aandelen van Eurocorset S.A., de verkooporganisatie waar de merken onder vallen.

Het Spaanse bedrijf Eurocorset werd opgericht in 1961, als verkooporganisatie van de door de familie Sardá ontwikkelde lingeriemerken. Het meest bekende merk, Andres Sardá, werd opgericht in 1986. Via het dochterbedrijf Su Distribuidora Sul Tu Corpo S.L. exploiteert Eurocorset in Spanje vier winkels. Een derde van zijn omzet haalt Eurocorset uit de verkoop van badpakken, de rest wordt opgebracht door lingerie. Vorig jaar bedroeg de totale omzet €13 miljoen, waarvan meer dan de helft wordt gerealiseerd in Spanje.

De bedrijfswinst van Eurocorset bedraagt gemiddeld ongeveer een miljoen. Het balanstotaal en het eigen vermogen bedroegen op 31 december 2007 respectievelijk €10 miljoen en €3,7 miljoen. Op diezelfde afsluitdatum had het bedrijf een netto schuld van €4,1 miljoen. De resultaten van Eurocorset worden volledig opgenomen in Van de Veldes groepsresultaten: De omzet van de eigenaar van lingeriemerken Marie Jo en Primadonna ligt nu wereldwijd op €130,3 miljoen.

Voor de aandelen betaalde Van de Velde een bedrag van €3,6 miljoen. Het merk Andres Sardá kostte €11 miljoen. Van de Velde financiert de transactie uit beschikbare contante middelen. Bij de overname kreeg Van de Velde advies van investment banking boutique Ohana & Co.

Van de Velde laat weten "erg blij" te zijn met de overname: “De Sardà-merken bieden een hoog groeipotentieel in bestaande en nieuwe markten" stelt Ignace van Doorselaere, CEO van Van de Velde. "Deze overname illustreert ons streven om onze merkenportefeuille te versterken, vooral in het topsegment." Doordat Barcelona het nationale hoofdkwartier wordt voor de verkoop van de producten van zowel Eurocorset als Van de Velde in Spanje, verstevigt Van de Velde zijn positie in dat land. Het bedrijf is tot nu toe vooral actief op de Europa en Noord-Amerikaanse markt. Een aantal leden van de familie Sardá blijft betrokken bij de toekomstige ontwikkeling van het merk.

eurocorset
Van de Velde