Overname Tenson door USG-aandeelhouders
bezig met laden...
De overname bevat behalve de volledige internationale organisatie ook het personeel van Tenson. Het merk wordt het best verkocht in Scandinavië, maar ook de Benelux is een belangrijke afzetmarkt. Jos Gillebaard, CEO en aandeelhouder van USG, noemt Tenson "een fantastisch merk met een rijke historie, een krachtige distributie in Noord-Europa en uitstekende groeimogelijkheden binnen en buiten Europa". Hij denkt dat het merk een aanvulling is op het merkenportfolio: Tenson versterkt en completeert ons merkenportfolio in het Winter-, Outdoor- en Watersportsegment en de bijbehorende lifestyles op een perfecte wijze. De overname sluit goed aan bij onze ambitie om continu verder te groeien op de Europese markt voor merkproducten op het gebied van sport, outdoor en lifestyle.
Het sportconcern USG is eigenaar van de sportwinkelketens Perry Sport, Aktiesport, Time Out Sport en Primo, met in totaal 272 vestigingen. In aanvulling daarop is USG distributeur en licentiehouder van merken als Le Coq Sportif, Ellesse, Diadora, Helly Hansen, Champion en Pantofola dOro.
Wil jij werken met de beste merken?
Kijk voor openstaande functies bij USG Brands op de Vacaturebank voor de Mode