• Home
  • V1
  • Leads
  • Pandora opent winkel in Amsterdam

Pandora opent winkel in Amsterdam

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Van fashionistas tot toeristen: sieradenmerk Pandora wil voor iedereen bereikbaar zijn. De opening van een geheel nieuwe concept store aan de Leidsestraat in Amsterdam brengt het Deense merk dichter bij die doelstelling.

Door het gebruik van veel witte tinten in combinatie met een houten vloer straalt de winkelruimte veel rust uit. Een ideale omgeving om de vijf sieradenlijnen goed tot hun recht te laten komen. Dat Pandora veel meer is dan de alom bekende armbanden met bijbehorende bedels bewijst deze nieuwe winkel. Moments, Stories, Compose, LovePods en Liquid Silver zijn de vijf lijnen die achter het heldere glas prijken. Van stoere armbanden tot elegante kettingen: iedereen kan hier slagen. “We willen als merk graag bereikbaar zijn voor iedereen”, vertelt brandmanager Els Gorzeman. “Dat is ook de voornaamste reden dat we nu gevestigd zijn in Amsterdam. De toegankelijkheid van onze collectie zorgt ervoor dat we voor veel verschillende mensen interessant zijn. Wat vernieuwend is aan deze winkel is dat wij klanten, in tegenstelling tot veel verkooppunten, de volledige collectie kunnen bieden. Middels de concept stores willen wij dan ook iedereen beter bekend maken met de collecties van Pandora. Naast Amsterdam zijn er tevens concept stores te vinden in Den Haag en Tilburg. Openingen in Amstelveen, Den Haag en Rotterdam staan nog op de agenda.”

Armbanden, ringen, kettingen, broches en oorbellen van verschillende materialen in verschillende modellen laten zien dat er, behalve de bedelarmband, nog veel meer is waar Nederland kennis mee moet maken.

Het ontstaan van het inmiddels vermaarde Pandora gaat terug naar 1982. De Deense goudsmid Per Enevoldsen en zijn vrouw Winnie stonden aan de wieg van het sieradenmerk. Met meer dan 10.000 verkooppunten in zevenenveertig landen, waarvan meer dan 260 concept stores, heeft het bedrijf in dertig jaar tijd een ongekende groei doorgemaakt. De groei werd vanaf de jaren tachtig voortgezet en bereikte in 2000 een van zijn hoogtepunten. In dit jaar werd de bekende Pandora bedelarmband voor het eerst in Denemarken geïntroduceerd. Denemarken werd in 2003 gevolgd door de Verenigde Staten en in 2004 maakten Duitsland en Australië kennis met de armbanden en vele bedels. Zo groeide Pandora van een lokale Deense juwelier tot een marktleidend sieradenmerk met een collectie van meer dan 1800 verschillende modellen. Met de zeer uiteenlopende collecties en al die verschillende modellen bewijst Pandora inderdaad bereikbaar te zijn voor iedereen: van fashionistas tot toeristen.

Pandora