• Home
  • V1
  • Leads
  • PAPP meer bij de tijd

PAPP meer bij de tijd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Een nieuwe directrice, een nieuw programma. FashionUnited treft een alert team verantwoordelijk voor de Parijse beurs PAPP. Een team dat creatieve merken in deze post-crisis periode wil begeleiden en dat van damesconfectie weer een

markt wil maken waar men niet omheen kan. Waarvan akte.

FashionUnited: PAPP gaat twee dagen lang, op 4 en 5 juli aanstaande, met de Paris Fashion Days een 'belevenis' creëren in het Palais Brongniart (Place de la Bourse). Wat zijn de voordelen van dit evenement?

Muriel Piaser, de nieuwe directrice van de PAPP modebeurzen: de Paris Fashion Days (PFD) en hun commerciële podium 'Before by July' bieden creatieve merken een uitstekende gelegenheid om zich te positioneren op een sleutelmoment van het jaar. Dit nieuwe project sluit goed aan op de markt en de verwachtingen van de merken. Afgezien van de modeweek is er nog geen 'vrouwenevenement'in Parijs. De Paris Fashion Days vinden een paar dagen vóór de beurs Bread & Butter en de week van de Haute Couture plaats, en vallen bovendien samen met de eerste bestellingen van de inkopers. Voor de merken is dat een unieke gelegenheid om hun pre-collecties te presenteren.

FU: Op wie richten de Paris Fashion Days zich?

MP: Op merken die behoefte hebben zich buiten de modeweken te profileren. We kunnen niet direct concurreren met de Fashion Week, maar we kunnen de ontwerpers een podium bieden, en vooral hun tweede lijnen, die commercieel belangrijk zijn. Ik denk dan aan de tweede lijn van Ventcouver, 'Anglomania' van Vivienne Westwood of 'JC/DC' van Jean-Charles de Castelbajac.

FU: Uw samenwerking met IMG Fashion UK, dat de Mercedes-Benz Fashion Week van New York en Berlijn organiseert, en de Rosemount Australian Fashion Week, is een flinke steun in de rug….

MP: We hebben een nieuwe zakenpartner van formaat. Onze samenwerking voor twee jaar met IMG Fashion UK (marktleider in de organisatie van modeshows, red.) biedt ons internationale erkenning. Het is de eerste keer dat deze groep naar Parijs komt. Zij zullen de internationale sponsoring op zich nemen, en daarnaast advies en strategie.

FU: Uiteindelijk is het niet de bedoeling om te concurreren met de PAPP beurs van september in het Parc des Expositions bij Porte de Versailles, dat trouwens vanaf begin 2011 gerenoveerd wordt. Een noodzakelijk kwaad…

Jean-Pierre Mocho, voorzitter van de Fédération française du prêt-à-porter féminin, en directievoorzitter van Sodes, dat de prêt-à-porter beurs van Parijs (PAPP) organiseert: Ik kan alleen maar zeggen dat het niet de bedoeling is om vierkante meters aan de merken te verkopen. Het is vooral belangrijk, zelfs bij een bijeenkomst zonder beurs, om op de internationale agenda te komen.

FU: Als het daarom gaat, wat is dan de kracht van de PAPP groep?

J-P M: Dat we de merken de gelegenheid bieden om zich tegelijkertijd in Parijs, New York en in Tokio te presenteren. De beurzen The Train en The Box in New York, en onze samenwerking met de beurs Showroom 7 geven ons de gelegenheid om onze Europese visie uit te dragen. De samenhang tussen de collecties 'op zijn Europees' wordt gewaardeerd. Wanneer de modeweken elkaar overlappen proberen wij te anticiperen op onze rol van Franse federatie van prêt-à-porter voor vrouwen, en aanwezig te zijn.
Wij blijven letten op de ontwikkeling van de consument en van de markt. De nieuwste onderzoeken over de consumptie van textiel tonen aan dat consumenten vooral op zoek zijn naar creativiteit en kwaliteit. Met de Paris Fashion Days hopen wij tegemoet te komen aan deze behoefte aan mode, die zich vertaalt in een product, maar ook in een bewuste aankoop.

FU: Bij het team van PAPP zijn de vernieuwing en de wens om zich meer voor de merken in te zetten voelbaar.

MP: Het lanceren van de Paris Fashion Days in het Palais Brongniart getuigt van onze wens om de creatieve merken een compleet pakket aan te bieden: presentatieruimte, verzorging van de modeshow (fitting, make-up, kapsel, productie van het decorontwerp), advies over intellectueel eigendom en plagiaat. Op dit moment hebben onder andere Hache / Ter et Bantine, Anglomania / Vivienne Westwood, Chemins blancs, Ventcouvert en Lener Fabrique de manteaux aangekondigd dat ze als exposant aanwezig zullen zijn bij de Paris Fashion Days. Wordt vervolgd…

Van onze correspondent in Parijs

PAPP
Paris Fashion Days
Pret a porter