• Home
  • V1
  • Leads
  • Parijse lingeriebeurs komt met retailcentrum

Parijse lingeriebeurs komt met retailcentrum

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Agora Club, zo heet de nieuwe ontmoetingsplek voor detaillisten op de Franse lingeriebeurs Salon International de la Lingerie. Ter ere van het vijftig jarig bestaan van de beurs is de club in het leven geroepen. In januari vindt de eerste

editie plaats. Woordvoerster Angèle Sitbon: “Winkeliers en inkopers kunnen hun verkoopcijfers vergelijken.”

Een

bikkel mag je Angèle Sitbon wel noemen. Een dag voor de presentatie van de Franse lingeriebeurs kon de woordvoerster geen stap verzetten van de misselijkheid. Maar ze stapte toch ’s ochtends vroeg in Parijs in de Thalys en om elf uur babbelt ze in Amsterdam vrolijk over de nieuwe ontwikkelingen op Salon International de la Lingerie. En over de Hema. “Ik hou van Hema. Maar kopen Nederlandse vrouwen daar echt hun ondergoed?”

Hema staat niet op de ondermodebeurs, zeventien andere Nederlandse merken zijn wel vertegenwoordigd. Onder andere After Eden, Madame Supertrash, Magic Bodyfashion, Marlies Dekkers en Miss Blackbirdy hebben een stand in Paris Expo bij Porte de Versailles. Sitbon zegt dat de beursorganisatie Sapph wel mist.

In totaal hebben meer dan 450 exposanten zich aangemeld. Wie daar geen wegwijs uit kan worden, kan, net als vorig seizoen, de hulp inroepen van een personal shopper. Detaillisten kunnen daarvoor terecht in het nieuwe retailers centrum, genaamd Agora Club. “Retailers kunnen elkaar ontmoeten en tot oplossingen komen,” legt Sitbon uit. Ook in de club: een sample boetique waar virtual merchandising mogelijkheden worden gepresenteerd, een gift shop met souvenirs van de beursorganisatie, social media workshops en een business centre waar ondernemers rustig hun e-mail kunnen checken en informatie kunnen printen.

Op stoffen- en fourniturenbeurs Interfilière is extra aandacht voor mannen, post-surgical lingerie en er is een seminar over de geschiedenis van iconische bh’s. Ook nieuw: the Exeption. De ruimte op de beurs is alleen op uitnodiging van merken te betreden. Wie binnenkomt ziet de nieuwste innovaties zoals licht reflecterende ondermodestoffen.

Om de vijftigste verjaardag van Salon International de la Lingerie te vieren is het trendforum, van bureau Nelli Rodi, extra uitgebreid. Sitbon verklapt alvast vier trends: ‘romantiek’ met vrouwelijke, elegante lingerie, ‘innovatie’ met futuristische invloeden, ‘sauvage’ met aandacht voor loungewear en het thema ‘nude’ waar de lingerie vooral minimalistisch is.

INTERFILIERE
Salon International de la Lingerie