Pauw opent eerste shop-in-shop in VS
bezig met laden...
Pauw
Saks kwam met het aanbod een permanente shop-in-shop te openen. Daar bevindt Pauw zich nu op 35 vierkante meter naast bekende namen als Brunello Cucinelli, Stella McCartney en Armani. Een 'golden triangle', vindt Pascal. Pauw wordt sinds 2008 bij warenhuisketen Saks Fifth Avenue verkocht. "Eerst alleen in New York, Beverly Hills en San Francisco, maar inmiddels bij 24 filialen in het hele land," vertelt Christiaan Klein Pauw die verantwoordelijk is voor de retailexpansie van het merk. In totaal zijn er zo'n 45 verkooppunten in de VS.
Christiaan Klein Pauw is derde generatie binnen het familiebedrijf dat vermoedelijk - "we weten het niet exact" - in 1948 werd opgericht. Zijn moeder, Madeleine Pauw, is hoofdontwerper en de vrouw achter de klassiek romantische stijl waar het merk bekend mee werd: vrouwelijke 'leger'-jasjes met veel knopen en opstaand kraagje gecombineerd met romantische bloesjes en volumineuze rokken. Een stijl die de laatste tijd volgens Klein Pauw enigszins is veranderd en verfrist. De focus van het bedrijf ligt op de damescollecties, maar Pauw produceert en verkoopt ook herenmode. "In de dameswinkels wordt voor 80 procent eigen label en 20 procent andere merken verkocht zoals Dries van Noten en Golden Goose Deluxe," zegt Klein Pauw, "in de herenmode is dat precies andersom en verkopen wij merken als Cesare Attolini, Kiton en Loro Piana." Plannen om de herenmode van het merk Pauw uit te breiden zijn er niet, "in de damesmode zijn nog volop groeimogelijkheden".
Groeimogelijkheden in het buitenland vooral, Pauw is onder meer verkrijgbaar in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië en buiten Europa in Australië en Japan. Alleen in Japan werkt het merk met een agent, overal elders houdt Pauw de verkoop en distributie in eigen hand.
De opening van de shop-in-shop is een eerste stap. "Saks Fifth Avenue in New York heeft een voorbeeldfunctie in de branche. Een ieder die de stad bezoekt, gaat daar een kijkje nemen." Klein Pauw verwacht dat het tot meer shops zal leiden. Zowel bij de Amerikaanse warenhuisketen zelf als bij warenhuizen elders.