Pelliano ontplooit verder: showroom, hemden en een winkel
bezig met laden...
Kidnappen?
De onorthodoxe presentatiemethode van Pelliano is niet slecht geweest voor het herenmodemerk. Het merk startte in 2011 met het importeren van gehaakte dassen. Inmiddels liggen de dassen, bow-ties, sjaals en pakken bij 120 winkels. In januari 2012 waren er nog vier werknemers, nu elf. Plannen voor een eigen winkel zijn er ook, maar die mogelijkheden worden rustig onderzocht. "De kans dat de flagshipstore in Nederland zal openen is wel het grootst," zegt Damme. "Het moet vooral een winkel zijn waarin we onze wereld kunnen laten zien. Ook als een showroom voor retailers."
De collectie, ontworpen door ingenieur Marin Licina, bestaat net als eerder uit vier instincten: Play, Charm, Hunt en Lead. Dat jagen - met tweedstoffen in denimkleuren - mag overigens ook in de kroeg. De stagiair van Pelliano verklapt dat er een das naar hem, en zijn lichtblauwe ogen, is vernoemd.
De heren - echte charmeurs - nemen zichzelf niet altijd even serieus. Zo ziet de doos waarin pakken worden verstuurd naar consumenten die online hebben geshopt, er uit als een doodskist. “In deze doos blijven de pakken het mooist, dat hebben we getest. Maar de vorm was wel een probleem," zegt Damme. "We besloten de doos dus maar helemaal zwart te maken en er een kruis op te zetten." Klanten die hun oude pak in de doos begraven en een foto maken, krijgen korting op een nieuwe Pelliano-aanschaf.