Peter Pilotto ontwerpt voor Amerikaanse keten Target
Door FashionUnited
bezig met laden...
De
Het merk Peter Pilotto wordt verkocht in ruim 50 landen, in meer dan 220 bekende winkelketens, zoals Selfridges en Dover Street Market in Londen, Le Bon Marché in Parijs, Bergdorf Goodman en Saks Fift Avenue in Newyork en Joyce en Lane Crawford in Hongkong en China.
En nu is er dus de deal met Target. “Door samen te werken met Target zijn we in staat om ons bereik te vergroten. We kunnen nu met onze uitgesproken designfilosofie een compleet nieuw publiek bereiken”, aldus Peter Pilotto. “Dit is een sleutelmoment voor ons merk. Onze collectie voor Target belichaamt de elegantie en het karakter van onze eigen collecties, met het verschil dat de Target-collectie voor iedereen bereikbaar is.”
In de Target-collectie zullen digitale prints, één van de kenmerken van Peter Pilotto, veelvuldig voorkomen. Ook door het kleurengebruik - veel blauw, groen, rood en oranje - draagt de collectie de echte ‘Peter Pilotto’ stempel. De collectie bestaat uit zeventig stukken, inclusief badmode en accessoires, met prijzen vanaf 14,99 dollar.
Net-a-Porter is in zijn nopjes dat het de Target/Peter Pilotto collectie mag verkopen. “Wij vinden Target altijd al een gaaf merk, ook omdat ze het vaak voor elkaar krijgen om met topdesigners samen te werken”, vertelt Holli Rogers van Net-a-porter. “Daarnaast zijn we al lange tijd fan van Peter Pilotto. Nu we de kans krijgen om onze wereldwijde klanten betaalbare designkleding van Peter Pilotto aan te bieden, zijn we daar natuurlijk heel blij mee.”
Andere ontwerpers waar Target eerder mee heeft samengewerkt zijn onder andere Missoni, Matthew Williamson, Philip Lim, Jason Wu en Prabal Gurung.
De foto’s zijn van Peter Pilotto’s pre-spring 2014 collectie.
Christopher De Vos
Peter Pilotto
Target