Pitti breidt uit om bezoekers te behouden
bezig met laden...
De beurs,
In ‘the New Beats’ sectie zullen twintig Japanse merken en ontwerpers die geselecteerd zijn door Tokio Fashion Week hun collectie presenteren, waaronder Facetasm, Mastermind Japan en Soe. “Samen met merken die al eerder aan Pitti hebben meegedaan, staan er in januari bijna vijftig Japanse merken op de beurs. Japan is erg sterk in mannenmode op dit moment,” aldus Napoleone. Ook maken McQ, het jonge label van modehuis Alexander McQueen, en de mannenlijn van Jimmy Choo hun debuut op Pitti. De speciale gast op de mannenmodebeurs is het Italiaanse modehuis Valentino, die nog voor de internationale Fashion Weeks zijn mannencollectie herfst/winter 2012-2013 gaat showen.
De virtuele beurs e-Pitti, die de organisatie vorig seizoen heeft gelanceerd, wordt vernieuwd. De website gaat als tijdelijke showroom dienen waar merken heel de maand januari hun collecties kunnen presenteren en geregistreerde inkopers kunnen bestellen. Pitti gaat 15 procent commissie over de omzet vragen. “Vakbeursorganisatoren kunnen internet niet negeren,” aldus Napoleone. “Maar e-Pitti gaat niet concurreren met de fysieke beurs, maar het juist aanvullen. Ik denk niet dat je kunt inkopen zonder naar een show te gaan.”