Pitti floreert met cross channel aanpak
bezig met laden...
Bij
De digitale beurs blijkt ook een commercieel succes. FieraDigitale – voor 75 procent eigenaar van het platform – rapporteerde in 2012 een omzet van 1,8 miljoen euro voor de beurs. In 2011 was de omzet nog 1 miljoen euro. Het doel voor dit jaar is een omzet van 2,5 miljoen euro.
e-Pitti naar Rusland
Volgens Bottigliero hebben exposanten inmiddels begrepen dat het belangrijk is om zowel op de fysieke beurs te staan als op het digitale platform. "Het heeft geleid tot grote bestellingen aan de andere kant van de wereld," zegt hij tegen Fashionmag.De meeste pageviews komen momenteel uit Italië. Ook de Fransen zijn geïnteresseerd in een online inkoopcentrum. Daarna volgen Japan en Groot-Brittannië. Vanaf deze maand breidt e-Pitti uit naar Rusland. Volgens de beursorganisatie is Rusland één van de belangrijkste markten voor Pitti. "De bezoekers van Pitti kunnen tot een maand na afloop van de fysieke shows de stands van Pitti Uomo en Pitti W bezoeken. Ze kunnen de collecties opnieuw bekijken en trends spotten voor het komende seizoen," aldus de organisatie in een persbericht.
Mannenmodebeurs Pitti Uomo en damesmodebeurs Pitti W vinden plaats van 18 tot en met 21 juni in Florence.