PL-Line: ‘Maastricht wordt het Parijs van Nederland’
bezig met laden...
Si
“Thom Browne past goed bij PL-Line”, vertelt woordvoerster Monica Turczyn. “Het merk is exclusief en heeft een persoonlijke stijl met een rauw randje. Deze kenmerken sluiten goed aan bij onze winkel.”
PL-Line, gevestigd in een monumentaal pand aan de Bredestraat in hartje Maastricht, heeft dankzij de luxe uitstraling inmiddels de bijnaam ‘shopping tempel’ gekregen. Eenmaal binnen wordt duidelijk waarom. De zaak heeft hoge plafonds met authentieke ornamenten. De winkelruimte is verdeeld over vijf gescheiden kamers die modern zijn ingericht. Grote ramen kijken uit op een ruime, strakke tuin die op zonnige dagen open is voor klanten. Klassieke muziek klinkt op de achtergrond.
Naast luxe en exclusiviteit, is het uitgangspunt van PL-Line service. “Zodra een klant de winkel binnenloopt, is het contact meteen heel persoonlijk”, aldus Turczyn. “Onze verkopers kunnen in een paar seconden inschatten wat voor klant iemand is. Ook spreken de verkopers naast Nederlands vloeiend Engels, Frans en Duits, dus de klant kan in zijn eigen taal geholpen worden. We bieden de klant ook altijd iets te drinken aan.”
Deze klantgerichtheid is een van de redenen waarom mensen vaak terugkeren naar een bezoek aan de zaak. “We hebben internationale klanten die speciaal afreizen naar Maastricht voor onze winkel. Zij verwachten veel persoonlijke aandacht en dat geven we hen ook.”
PL-Line wil met deze allure Maastricht op de kaart zetten als het Parijs van Nederland. “Maastricht is een upcoming modestad. De stad heeft meer te bieden dan andere Nederlandse steden. Het bourgondische tintje, de gezelligheid en de manier waarop mensen met elkaar omgaan is anders dan in de Randstad. De sfeer is hier meer Parijzig.”
De vrouwelijke klanten van PL-Line zijn volgens Turczyn blij met de uitbreiding van de winkel. Dat geldt ook voor Silvy Schmeitz. Haar man was al jaren vaste klant, maar nu kan ze zelf ook terecht voor kleding in de zaak. “Ik was een van de klanten die vaak vroeg wanneer er met damesmode werd gestart”, bekent Schmeitz. “De mannencollectie was altijd erg up-to-date. Ik wist vooraf zeker dat ze ook een mooie vrouwencollectie zouden samenstellen. Vooral Stella McCartney en Thom Browne vind ik erg mooi. Léon Holla en zijn team hebben een goed gevoel voor wat echte mode is. En het is altijd leuk om in zo’n prachtig mooie zaak te komen.”