Playlife wil via de Benelux Europa veroveren
bezig met laden...
De
De concept store van Playlife voelt als een huiskamer waar je je vrienden uitnodigt, een winkel om in te neuzen. "We verkopen lenzendoosjes van 1 euro en fietsen van 600 euro,” legt Blankenstein uit. Het prijsniveau ligt volgens de consultant gelijk met die van het Deense concern Bestseller. In de winkels staan vier merken centraal: het casual merk Playlife, het Italiaanse denimmerk Jean’s West, het modische en technische label Killer Loop en Anthology of Cotton, met vrijetijdskleding voor vrouwen. Ook gaat Playlife geregeld samenwerkingen aan met andere merken en personen, zoals Vans, Puma, New Balance en bokser Mohammed Ali. “Al zijn oude boksing gear mogen we namaken en verkopen in de winkels.” In Arnhem wil Blankenstein een podium waar jonge bandjes ontdekt kunnen worden. Ook denkt hij aan een koffiebar.
Playlife ziet een markt voor twaalf winkels in de Benelux
Over Benetton praat Blankenstein liever niet veel. "Het is alleen de organisatie die achter Playlife zit. We hebben weinig raakvlakken. Playlife is jong en fris, heeft iedere zes weken nieuwe collecties. Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar het merk Benetton is niet helemaal in lijn met mijn gedachtengoed. Het merk verliest het van grote ketens." Hoeveel geld het Italiaanse concern pompt in de Nederlandse en Belgische markt, kan Blankenstein niet zeggen. "Maar als je bedenkt dat we winkels op A1-locaties openen en ook veel investeren in het interieur, kun je bedenken dat het een flink bedrag is."De
Na Nederland en België moet het nieuwe concept internationaal uitgerold worden. De Benelux is een goede markt om mee te beginnen, omdat het overzichtelijk is, denkt Blankenstein. "Wil je Europa veroveren, dan zul je de Benelux als springplank moeten gebruiken. En het internationale gevoel van Nederland, en de mentaliteit van casualkleding - jeansgeoriënteerd - past bij Playlife. Als het goed gaat hier, gaan we verder uitbreiden naar Frankrijk, Engeland, Duitsland, Scandinavië. “ Momenteel heeft Playlife 130 winkels in Europa. Het merk wil niet alleen meer winkel openen, maar ook de bestaande filialen opfrissen.
Yasmine Esser
Foto’s: Lancering Playlife in Nederland