• Home
  • V1
  • Leads
  • 'Poools slaat aan in het buitenland'

'Poools slaat aan in het buitenland'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Thomas Raben nam vorig jaar het bedrijf Sarto Fashion bv over. Na ruim een jaar aan het roer bij het bedrijf, is dit een geschikt moment om Raben te interviewen over zijn plannen met het bedrijf.



FashionUited: Wat is uw achtergrond?
Thomas Raben: "De afgelopen 25 jaar bestuurde ik diverse bedrijven in bonnetterie, waar ik uitgebreid ervaring heb opgedaan in de ontwikkeling en productie van kleding voor grootwinkelbedrijven. Als producent van private labels was het werk dat ik toen deed voornamelijk gericht op de korte termijn. Omdat ik toe was aan een nieuwe uitdaging heb ik mijn aandelen van dat bedrijf verkocht. De overstap naar een merk voor de detailhandel leek me interessant omdat een dergelijk bedrijf meer gericht is op de lange termijn. Bovendien werkt een merk eerder kwaliteitsgedreven dan productiegedreven; dat geeft meer creatieve vrijheid."

FU: Wat heeft u doen besluiten Sarto Fashion over te nemen?
TR: "Ik kende Sarto Fashion al geruime tijd en bewonderde het om de positie in de markt. Het bedrijf heeft gedurende zijn bestaan een solide merknaam opgebouwd, met onder de afnemers veel trouwe modezaken met een stabiele positie. Zo’n reputatie en klantenkring verwerf je niet zomaar. Daarnaast vind ik het bedrijf heel sterk opgebouwd met eigen collecties voor verschillende doelgroepen. Daarmee is Sarto Fashion op het gebied van damesmode, marktleider voor het midden tot het hogere segment in Nederland. Het bedrijf levert aan meer dan 750 modezaken."

FU: Wat heeft u het afgelopen jaar bewerkstelligd?
TR: "Het is mooi dat onze klanten in Nederland al jarenlang onze collecties kopen, maar aan export werd nog maar weinig gedaan. In een jaar tijd hebben we ervoor gezorgd dat er ook een goede omzet uit het buitenland komt. In landen als Duitsland, Groot-Brittannië, Ierland, Griekenland, Canada, Rusland en Tsjechië blijken onze collecties, en dan met name die van Poools, goed aan te slaan."

FU: Wat zijn uw toekomstplannen met het bedrijf?
TR: "Los van dat we ervoor proberen te zorgen dat we onze klantenkring in het buitenland continu blijven uitbreiden, proberen we volumestijging te krijgen door extra tussencollecties uit te brengen. Verder ligt er een taak voor de Styling: We willen eraan werken om de vier verschillende labels een zo duidelijk mogelijk eigen gezicht te geven."

Foto: Beeld uit de wintercollectie van Poools

Poools
sarto
Sarto Fashion