• Home
  • V1
  • Leads
  • Positieve geluiden op Work in Fashion event

Positieve geluiden op Work in Fashion event

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

1800 inschrijvingen, mooi weer en voor openingstijd een lange rij voor de deur. De vijfde editie van Work in Fashion, de carrièrebeurs voor de mode van FashionUnited, die op 6 oktober in Brandboxx Almere plaatsvond,

begon veelbelovend. De goede start bleek representatief voor de rest van de dag en voor het nieuwe initiatief: Franchise in Fashion, een ondernemersbeurs georganiseerd in samenwerking met franchiseadviseur EFC groep.

Op Work in Fashion werden vijftig stands door modebedrijven bekleed. Franchise in Fashion nam met vijftien stands - bestaande uit modeformules, het automatiseringsprogramma ACA en een aantal bedrijven waar men voor advies en ondersteuning terecht kon - ongeveer een derde van de beursvloer in. “Wij zien vandaag gericht publiek. Ondernemers die franchisenemer willen worden. Op deze manier kunnen wij echt advies geven. Heel leuk”, vertelt een van de adviseurs van de EFC groep. Ook multibrandwinkel The Company is enthousiast. “Wij hebben veel goede gesprekken gehad, wat fijn is omdat wij willen uitbreiden. Het zijn natuurlijk wel eerste gesprekken en die zijn meestal positief, maar we zullen zien wat er nu concreet uitkomt.” Dat veel nieuwsgierige bezoekers tevens een rondje wilden maken op het franchise platform, vonden de franchisegevers geen probleem. “Het is sowieso goed dat mensen je zien en dit is een mooie manier om je te presenteren.”

Margiet Gruijters kwam speciaal naar het evenement voor Franchise in Fashion. "Ik ben gekomen met het plan een Shoeby franchise te openen”, vertelt ze een dag later. “Ik weet nu zeker dat ik niet meer voor een bedrijf wil werken, maar voor mezelf beginnen. Het gesprek met Shoeby was heel postief. Er staat een tweede geprek samen met mijn man op de planning. Ik hoop dat over een jaar een Shoeby winkel in Eindhoven of omstreken te kunnen openen.” Kortom een succesverhaal voor het nieuwe platform.

Op een tweede verdieping vonden de congressen, presentaties en drie speed intake rondes plaats voor een eerste kennismaking tussen modebedrijven en werkzoekenden. Nieuw dit jaar was een ronde speciaal voor storemanagers. Werving- en selectiebureau APL vertelt hierover: “APL is vooral op zoek naar regiomanagers en storemanagers voor grote winkelvestigingen. Deze speed intake ronde, met veel leuke kandidaten, heeft ons hier zeker bij geholpen. Wij zijn blij dat wij hebben meegedaan.” Paula Meesterburrie, van Inditex Nederland, vertelt: “Ik kreeg een paar kandidaten die eigenlijk een andere baan wilde bij Inditex, maar die mogelijkheden zijn er alleen bij onze thuisbasis in Spanje. Maar ik heb zo toch één geschikte kandidaat gevonden.”

Deelnemende bedrijven waren te spreken over de kwaliteit van de bezoekers: meer gekwalificeerde en ervaren mensen. Leonie Groot, Manager Human Resourses van USG Brands: “Wij hebben belangrijke vacatures voor het hoofdkantoor open staan en daarvoor hebben wij een aantal geschikte kandidaten gezien en gesproken.”

Op de beursvloer klonken eveneens positieve geluiden. “Kan ik misschien ergens mijn C.V. kopiëren? Ik ben er al doorheen”, klonk het halverwege de dag aan de informatiebalie. Anouk Staffhorst bleek al vier vervolgafspraken te hebben staan, waaronder één bij werving- en selectiebureau RS Lifestyle. “Ik ben erg blij met deze beurs”, vertelt ze. “Er werd bij bedrijven ruim de tijd genomen voor een persoonlijk gesprek. Ik kwam hier eigenlijk binnen met oogkleppen op, ik wilde alleen marketing/communicatie doen. Nu is mijn horizon verbreed en overweeg ik zelfs een sales functie.”

De volgende editie van Work in Fashion vindt plaats in het najaar van 2011.

FashionUnited
Franchise in Fashion
wifwif
Work in Fashion