PPR en Yoox gaan samenwerken voor online luxe ervaring
bezig met laden...
François-Henri Pinault, CEO van PPR, zegt in een persbericht: "E-commerce is een prioriteit voor ons. Met deze strategische samenwerking investeren we in een belangrijk verkoopkanaal, dat van essentieel belang is om ons bedrijf in de toekomst te laten groeien."
Volgens Federico Barbieri, PPR's e-business vice-president, is het essentieel om webshops te hebben die overal in de wereld toegankelijk zijn, omdat de merken van het modeconcern ook wereldwijd worden verkocht. "Het is niet langer een kwestie van 'wanneer', maar 'hoe' we de digitale ruimte gaan omarmen. En hoe we, door middel van innovatieve en originele oplossingen, onze klanten een echte online luxe ervaring kunnen bieden, in plaats van alleen maar een goede, functionele webwinkel." Pinault heeft wel een idee over die luxe ervaring, zo vertelt hij aan Businessoffashion.com. Zo denkt hij aan een netwerk van professionele kleermakers die op afspraak bij klanten thuis komen. Een kledingstuk zal dan altijd passen.
In mei dit jaar bevestigde Yoox - bekend van Yoox.com, TheCorner.com en Shoescribe.com - al na een geruchtenstroom dat het bedrijf om de tafel zat met PPR. Naast online multibrandstores voor luxe mode, beheert Yoox ook monobrand winkels op internet. Die monobrand shops doen het goed: de omzet groeide het afgelopen jaar naar van 50,6 miljoen euro naar 78,4 miljoen euro.
Foto: Bottega Veneta