• Home
  • V1
  • Leads
  • Prelude: meer deelnemers, minder publiek

Prelude: meer deelnemers, minder publiek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Mattijs van Bergen en Marcha Hüskes zijn de nieuwe deelnemers aan Prelude, het modeplatform van de Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz. Daarmee is het aantal deelnemers uitgebreid tot vijf. Het aantal gasten is daarentegen teruggebracht tot in totaal

vierhonderd.

Dat de inmiddels traditionele proloog van de AIFW dit keer heeft besloten minder gasten uit te nodigen, is enerzijds te wijten aan de locatie. De show vindt deze keer plaats in het Stadarchief Amsterdam/ Conference Centre DeBazel en op last van de brandweer is het aantal mensen dat daar naar binnen mag beperkt. Ten tweede wil de DFF met Prelude weer terugkeren naar het oorspronkelijke concept: een exclusief modeplatform.

Dit jaar is het de vijfde keer dat Prelude wordt gehouden aan de vooravond van Fashion Week. Behalve de collectie voor 2009 van Marcha Hüskes en de nieuwste ontwerpen van het label Mattijs door Mattijs van Bergen zijn er nog drie andere deelnemers aan Prelude. Voor Sjaak Hullekes en Sebastiaan Kramer met zijn label Sebastic is het de tweede keer dat zij meedoen aan Prelude. Voor Corné Gabriëls is deze editie van Prelude de vierde en laatste waaraan hij deelneemt.

De Dutch Fashion Foundation geeft met Prelude elk modeseizoen een selectie van de sterkst opkomende Nederlandse modelabels de kans hun nieuwe collecties te presenteren. Elke ontwerper krijgt voor maximaal vier seizoenen de gelegenheid zijn of haar groei als label in het modeveld op een hoog representatief niveau door te zetten.

DFF
Dutch Fashion Foundation
Prelude