• Home
  • V1
  • Leads
  • PVH herlanceert overhemdenmerk Arrow

PVH herlanceert overhemdenmerk Arrow

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Philips-Van Heusen Corporation (PVH) heeft onlangs de nieuwe collectie van Arrow gelanceerd met een cocktailparty in shoppingloft Oxford in Antwerpen. Terwijl de vorige eigenaar, the Secon Group, Arrow uitbreidde naar een

totaalmerk met de lijnen premium, classic en jeans, maakte PVH bekend terug te gaan naar de oorsprong van het merk: overhemden.

PV

H wil Arrow weer terug op de modekaart zetten als overhemdenmerk. “Toen het merk in 1851 werd opgericht, was Arrow de Amerikaanse uitvinder van het hemd”, verklaart Michael Arts, CEO van PVH. “We zijn terug naar deze basis gegaan en willen ons net als het merk toentertijd specialiseren in één product. Ik vind dat je het moet verdienen om een multi lifestyle product te worden. Daarom gaan we ons eerst bewijzen als overhemdenmerk. En dan zien we wel verder.”

Het assortiment van Arrow is onderverdeeld in drie collecties: the classics, the casuals and the contemporary. “De collecties zijn niet gericht op leeftijdsgroepen, maar op stijl”, vertelt Arts. “De consument kan vandaag de behoefte hebben aan een klassiek overhemd en de volgende keer een casual hemd dragen. Daarom hebben we besloten de collecties onder te verdelen in klassiek, modern en casual.”

Voor de eerste collectie onder PVH is Arrow ter inspiratie de archieven ingedoken. “Het was alsof we het graf van Toetanchamon opnieuw ontdekten”, vertelt Arts. “Het is een rijkdom om zo’n uitgebreid archief van 180 jaar omhanden te hebben.” De inspiratiebronnen uit het archief zijn onder meer terug te vinden in het traditionele, strakgesneden ontwerp van de klassieke, witte Arrow blouse. Het orginele ombré ruitenmotief maakt een come-back op de houthakkersblouse in de casuallijn.

Ook qua levering gaat Arrow een nieuwe strategie voeren. Het merk gaat niet langer per seizoen, maar per kwartaal leveren. De eerste collectie onder PVH hangt inmiddels in de winkels. De prijzen variëren van 69 euro tot en met 99 euro. Arrow heeft vierhonderd verkooppunten in Europa, waarvan zestig in Nederland. Arrow is sinds 2010 in handen van PHV.

Arrow
PVH