PVH herlanceert overhemdenmerk Arrow
bezig met laden...
PV
Het assortiment van Arrow is onderverdeeld in drie collecties: the classics, the casuals and the contemporary. “De collecties zijn niet gericht op leeftijdsgroepen, maar op stijl”, vertelt Arts. “De consument kan vandaag de behoefte hebben aan een klassiek overhemd en de volgende keer een casual hemd dragen. Daarom hebben we besloten de collecties onder te verdelen in klassiek, modern en casual.”
Voor de eerste collectie onder PVH is Arrow ter inspiratie de archieven ingedoken. “Het was alsof we het graf van Toetanchamon opnieuw ontdekten”, vertelt Arts. “Het is een rijkdom om zo’n uitgebreid archief van 180 jaar omhanden te hebben.” De inspiratiebronnen uit het archief zijn onder meer terug te vinden in het traditionele, strakgesneden ontwerp van de klassieke, witte Arrow blouse. Het orginele ombré ruitenmotief maakt een come-back op de houthakkersblouse in de casuallijn.
Ook qua levering gaat Arrow een nieuwe strategie voeren. Het merk gaat niet langer per seizoen, maar per kwartaal leveren. De eerste collectie onder PVH hangt inmiddels in de winkels. De prijzen variëren van 69 euro tot en met 99 euro. Arrow heeft vierhonderd verkooppunten in Europa, waarvan zestig in Nederland. Arrow is sinds 2010 in handen van PHV.