• Home
  • V1
  • Leads
  • Replay opent Belux agentuur

Replay opent Belux agentuur

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Carlo Ferilli, agent Replay Nederland, heeft samen met het Belgische agentschap Fashion Club 70 een sales agentuur van Replay voor België en Luxemburg geopend, genaamd RB Lux. De twee agenten zijn de joint venture aangegaan

om de positie van het label op de Belgische en Luxemburgse markt te versterken. Miguel Dheedene, commercieel directeur van Fashion Club 70: “Er was genoeg vertrouwen.”

“In België heeft Replay de laatste jaren marktaandeel verloren, maar sinds de aanstelling van Matteo gaat het beter”, vertelt Dheedene. In 2009 werd een nieuwe partner van Replay gevonden in Equibox Holding, een consortium van Matteo en Massimo Sinigaglia - sinds 2001 producent van de Replay schoenenlijnen - en werd Matteo aangesteld als nieuwe CEO van het bedrijf. “Zo zijn de nieuwe collecties Red Seal (hoogwaardig denim), Replay USA (vintage lijn) en Meastro (premium lijn) gelanceerd en ook is de Nederlandse markt stabiel. Daarom was het nu de tijd een Belux sales agentuur te starten.”

De plannen voor België en Luxemburg zijn dan ook gemaakt. “Wij willen het aantal verkooppunten natuurlijk uitbreiden en er staan zeven monobrandstores op het menu”, vervolgt Dheedene. Momenteel heeft Replay zestig verkooppunten in Belux en twee eigen winkels in België, namelijk in Antwerpen en Brussel.

De nieuwe showroom van RB Lux, van 1200 vierkante meter, is gevestigd in een industriële loods die zich bevindt op het Fashion Club 70 terrein in Antwerpen. De medewerkers van RB Lux krijgen binnenkort een opleiding van Ferilli, om de verkooptechnieken die voor de Nederlandse markt werken, onder de knie te krijgen. Ook komen de Nederlandse merchandisers naar België om de showroom in te richten in de stijl van Replay. Alle collecties van het denimlabel, behalve schoenen en accessoires, worden sinds een week vanuit de nieuwe showroom verkocht. Dit zijn: Replay, Replay&Sons (de kindercollectie), We Are Replay, Red Seal by Replay, White Seal by Replay, Maestro en Replay USA.

De samenwerking tussen de twee agenten is ontstaan uit een jarenlange vriendschap. Ferilli doet al 19 jaar zaken met Replay en is sinds 17 jaar alleen agent van Replay voor Nederland. Daan Bruggenwirth, verkoopsdirecteur bij Fashion Club 70, was voor zijn huidige baan in dienst van Ferilli.

Fashion Club 70 vertegenwoordigt meer dan 70 merken - als M Missoni, Chloé, Versace, Armani, Paul & Joe, Valentino en Bikkembergs - aan 1300 winkels in de Benelux. Ook is het agentschap eigenaar van een aantal winkels, waaronder de Liu Jo monobrandstore en de 7 For all Mankind flagshipstore in België. Het hoofdkwartier is in Antwerpen waar het bedrijf showrooms heeft met een oppervlakte van 10.000 vierkante meter.

Carlo Ferilli
Fashion Club 70
FC70
Replay