Retailuitbreiding Filippa K in Nederland

Filippa K wil in Nederland zeker vijf nieuwe winkels openen. Het bedrijf beschouwt eigen retailuitbreiding als belangrijkste groeipijler in ons land. Aankomend jaar gaat een nieuwe winkel open in Amsterdam. De opening van deze derde winkel

in de hoofdstad staat gepland voor 2011, maar een geschikte locatie is nog niet gevonden. Het zou mooi zijn wanneer dat moment samen valt met de viering van het tienjarig bestaan van het merk in Nederland. Ook voor de andere vier winkels wordt nog naar locaties gezocht.

Retailuitbreiding Filippa K in NederlandHet gaat goed met Filippa K in Nederland. Na thuisland Zweden is Nederland de belangrijkste markt voor het merk dat een constante jaaromzet van 450 miljoen Zweedse kronen (50 miljoen euro) genereert. Ontwerpster Filippa Knutsson startte het merk in 1993. In 2001 werd Filippa K door een agent naar Nederland gehaald. In 2003 ging de eerste winkel in Amsterdam open, aan de PC Hooftstraat. Anno 2010 zijn er twee eigen winkels in de hoofdstad en twee franchise filialen in Den Haag en in Rotterdam. Het merk wil zelf meer winkels openen op B-locaties in grote steden. "Ik kijk vooral naar panden met karakter, in opkomende modewijken," zegt Country Manager Cheryl Heutink. Filippa K heeft hier een stabiel aantal verkooppunten van ongeveer tachtig in totaal en een outlet store in Roermond.

Online wordt het merk verkocht bij de Haarlemse webwinkel 'Perfectly Basics'. Volgens Heutink is dat inmiddels een van haar beste klanten. "Ik krijg geregeld aanvragen van andere webwinkels, maar ik heb tot nu toe nog geen gezien die het zo goed doen als zij." In Zweden wordt momenteel ook aan een eigen webshop gewerkt, maar wanneer die live gaat is nog niet bekend.

Onlangs is in Stockholm het nieuwe winkelconcept van Filippa K gepresenteerd. De bestaande winkels in Amsterdam en de nieuw te openen filialen zullen volgens dit concept worden ingericht.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN