Rinascimento start klantvriendelijk webshop-concept
bezig met laden...
Online
Cruciaal is dat de webshop van Rinascimento alleen toegankelijk is voor klanten van detaillisten die het merk verkopen. De consument krijgt een klantenkaart en code waarmee zij zich kan aanmelden op de webshop. De code is tevens verbonden aan de retailer die de klantenkaart heeft verstrekt. Met de kaart kan online gewinkeld worden. Bestellingen worden echter niet online betaald en thuisbezorgd zoals bij reguliere webshops het geval is, maar opgehaald en betaald in de winkel. Als een artikel in de winkel niet op voorraad is kan de detaillist het bij Rinascimento opvragen waarna het zo snel mogelijk naar de winkel wordt gestuurd. De detaillist moet dan alleen nog de klant informeren wanneer de bestelling is gearriveerd.
Detaillisten kunnen zo kosteloos een webshop openen. Winkeliers met een eigen website kunnen via een banner naar de webshop van Rinascimento verwijzen. Met dit webshopconcept kan iedere detaillist, ongeacht het aantal vierkante meters winkelvloer, toch de totale collectie aanbieden. Gemiddeld wordt bij verkooppunten van Rinascimento namelijk slechts 15 à 30 procent van de totale collectie verkocht. Het aanbod is met circa 1200 stijlen per seizoen te groot voor één winkel. Rinascimento wordt sinds 2001 in Nederland verkocht. Het voorraadmerk brengt 200 nieuwe items per week en verkoopt ongeveer 5 miljoen kledingstukken per jaar. Rinascimento is in 90 landen actief.