Rituals lanceert home- en yogalijn
bezig met laden...
In tien jaar tijd is Rituals uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met 120 winkels in tien Europese landen. Eind dit jaar moeten dat er 150 zijn. Rituals begon vooral met franchisenemers, maar nu stapt het geleidelijk over op steeds meer eigen winkels. Zo werden in 2008 partners in Groot Brittannië en Spanje uitgekocht. Eind deze zomer gaat het bedrijf in Italië van start met een winkel in Milaan. In 2009 werd een omzet bereikt van 65 miljoen euro.
Cloosterman: "De crisis is goed voor ons geweest. Consumenten zijn kritischer op prijs, maar men blijft zichzelf verwennen en cadeautjes kopen. Rituals heeft mooie winkels en producten voor een redelijke prijs en dat spreekt mensen aan." De oprichter en directeur wil met zijn keten voor verzorgingsproducten en cosmetica doen wat Inditex (Zara) voor de mode heeft gedaan. "Rituals moet een prestigemerk worden, maar wel betaalbaar blijven. Wij zijn er trots op dat ons merk nu op de parfumerieafdeling van de Bijenkorf naast merken als Christian Dior en Chanel staat."
De yoga en homewear lijn van Rituals bestaat uit drie tops, drie broeken, een vest en een jurk voor dames en is verkrijgbaar in vijf kleuren. Ook voor heren zijn er twee T-shirts en een broek. Alle producten zijn gemaakt van biologisch katoen. Volgens marketingmanager Eva Elias wilde Rituals een lijn brengen die aanvoelt als een tweede huid. "Ons doel was dat je het aantrekt om het daarna nooit meer uit te willen doen." Winkelverkoopprijzen beginnen bij 27,90 euro voor een top; 44,90 euro voor een broek en 54,90 euro voor het vest.