• Home
  • V1
  • Leads
  • Romantiek troef bij Sage and Ivy

Romantiek troef bij Sage and Ivy

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Sage and Ivy, een Engelse naam voor een nieuw Nederlands merk met een boodschap. Het merk van modeontwerpster Alexia van Engelen is mens- en milieuvriendelijk. Deze week showde Van Engelen haar tweede collectie 'Phoenix'

in Amsterdam. De eerste werd een half jaar geleden in Berlijn getoond tijdens modevakbeurs Premium. Phoenix is een romantische collectie, draagbaar en fris, maar met een volwassen uitstraling waardoor het niet te lief wordt. Met uitgewerkte tops, jurkjes, hotpants en slanke broeken in zachte kleuren, met hier en daar een print.

Van Engelen (1981) studeerde in 2005 af aan de Universiteit van Maastricht (International Business) en behaalde daarna haar bachelor Fashion Design aan het Instituto Maragoni in Milaan. Praktijkervaring deed zij op bij Waalwear Men waar zij twee jaar heeft gewerkt voor de merken Van Gils, Frans Molenaar, Bad Boys en Jaguar Menswear. Haar eigen merk zette zij op met financiële hulp van een aantal investeerders.

Zoals de naam Sage (salie) and Ivy (klimop) al impliceert zijn de collecties 'groen' ofwel '100 procent nature friendly' en zoveel mogelijk ecologisch gecertificeerd. Gewerkt wordt met zijde-organza, zijde-chiffon, stretch-satijn, kant en dunne merino wol. Het gebruik van bont of leer wordt vermeden. Productie vindt plaats in Marokko en Portugal. Er zijn twee collecties per jaar en de zomercollectie voor 2011 bevat 51 stijlen in diverse kleuren. Het maatbereik is van 34 tot 42. Er zijn drie lijnen: 'Elementals' met basics als T-shirts, broeken en jasjes; 'Fashion' met trendy tops, jurkjes en jasjes en 'Image' met uitgewerkte unica en gelimiteerde edities. Verkoopprijzen lopen van 85 euro voor een T-shirt uit de Elementals-lijn en 315 euro voor een broek, naar 490 euro voor een jasje uit de Fashion-lijn.

Sage and Ivy heeft vooralsnog één verkooppunt, Artishock in Eindhoven, de stad waar het merk met vijf medewerkers zelf ook gevestigd is. Het doel is te groeien naar ongeveer twintig winkels in Nederland. Tevens wordt voorzichtig naar België en
Duitsland gekeken en over drie weken gaat
de eigen webshop online.

alexia van engelen
Sage and Ivy