• Home
  • V1
  • Leads
  • Romeyn introduceert: Etiqueta Negra

Romeyn introduceert: Etiqueta Negra

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Een min of meer toevallige ontmoeting op de Pitti Uomo in Florence heeft geresulteerd in de introductie van het Argentijnse herenmodemerk Etiqueta Negra op de Nederlandse markt. "Het klikte meteen," vertelt directeur Marco Romeyn van Romeyn Wholesale, dat het merk hier

vertegenwoordigt. "En het merk past perfect bij de andere merken die wij voeren: Hackett, Duchamp en Globe-Trotter." Etiqueta Negra biedt moderne, chique sportswear voor mannen en heeft ook een collectie voor vrouwen. Beide worden door Romeyn Wholesale verkocht.

De productie van Etiqueta Negra voor de Europese markt is in handen van het Italiaanse productiebedrijf Indas. Indas heeft voor Etiqueta Negra eigen verkoopkantoren in Italië, Frankrijk en Duitsland. In Scandinavië wordt met agenten gewerkt en nu in Nederland dus ook.

Het agentschap Romeyn Wholesale opereert zelfstandig naast de vier Romeyn Tailors-herenmodezaken in Amsterdam, Barnevelt, Ede en Ermelo. De showroom is gevestigd boven het winkelfiliaal aan de Utrechtsestraat in Amsterdam. De verkoop van Etiqueta Negra gaat volgende week van start. Volgens Marco Romeyn is het merk het meest gebaat bij een rustige maar stabiele uitbreiding. Daarvoor zal eerst het huidige klantenbestand worden benaderd. Momenteel wordt Hackett bij 65 retailers verkocht en Duchamp en Globe-Trotter hebben beide zo'n vijftien verkooppunten.

Eitiqueta Negra is in Zuid Amerika een begrip. In thuisland Argentinië is het merk de officiële sponsor van het Ellerstina Polo Team dat onlangs het Abierto de Palermo Tournament heeft gewonnen. Ook in de Verenigde Staten doet het merk het goed. Zo is kortgeleden een riante monobrand store geopend in New York. Binnenkort gaan een viertal nieuwe winkels in Italië open. Plannen voor zelfstandige winkels voor Etiqueta Negra in Nederland zijn er nog niet.

Etiqueta Negra
Romeyn
romeyn tailors