Het 25-jarige modebedrijf Ron Henze lanceert een nieuw label: Jilsen. Het label is opgericht omdat moederbedrijf Ron Henze te maken kreeg met een groeiende vraag naar vrouwelijke maar stoere truien en vesten in luxe garens.
De Jilsencollectie is verkrijgbaar in de maten 36 t/m 46. Dat is opmerkelijk, omdat moederbedrijf Ron Henze Mode tot nu toe vooral succesvol was op de markt voor grote maten. Het bedrijf is oprichter van diverse labels voor grote maten, waaronder Seaside Lagoon en Head over Heels; een laarzenmerk voor mensen met brede kuiten.
“De reden dat we nu hebben gekozen voor de reguliere maten is geïnspireerd op onze klanten die zowel grote als kleine maten verkopen,” zegt Mike Henzen. “We kregen steeds vaker de vraag of we onze knitwear voor grote maten ook in kleinere maten konden leveren. We hebben het onderzocht en er blijkt een tekort te zijn aan luxemerken die stoere, vrouwelijke truien en vesten brengen.”
Het merk Jilsen werd bedacht om die lacune in de markt op te vullen. Het merk brengt elk seizoen zo’n tien ontwerpen uit in drie kleuren. Omdat exclusiviteit een belangrijk speerpunt is van Jilsen produceert het merk gelimiteerd: van elk item en in elke kleur worden niet meer dan 100 artikelen uitgebracht. Komende winter zal Jilsen voor het eerst in de winkels hangen.