Rotterdam krijgt nieuw shoppingcentrum
bezig met laden...
U
‘House of lifestyle brands’ zal bestaan uit zes etages (vier verdiepingen, een begane grond en kelder). Publiek kan er terecht voor Fashion, Food, Shopping en Design. Naast ruimte voor retailers wordt er ook ruimte gecreëerd voor de organisatie van evenementen, tentoonstellingen en andere publieke aangelegenheden. Plus, er komt een hoteltoren met negentig kamers.
Van de totale 20.000 vierkante meter in het shoppingcentrum - waarvan 19.000 meter gereserveerd is voor winkels en 1.000 meter voor horeca - heeft schoenenbedrijf Van den Assem 1.600 vierkante meter gehuurd en sportzaak Daka Sports United 2.400 vierkante meter. Post Rotterdam is geen onbekende van Van den Assem. Het schoenenbedrijf opende er van november tot december een Ugg Australia outletstore. Op de winkel kwamen 120.000 bezoekers af.
Bart van Rooijen, van Delta projectontwikkeling, zegt dat er nog geen andere contracten met bedrijven rond zijn, maar er wel veel gesprekken worden gevoerd. "De interesse begint toe te nemen. Het is leuk dat retailers als Van den Assem en Daka Sports United verder
vooruit kijken dan 1,5 jaar en al hebben getekend."
Post Rotterdam, dat tussen 1915 en 1923 werd gebouwd, is één van de 458 rijksmonumenten van Rotterdam. Daarbij is het één van de weinige historische panden die het bombardement van 1940 heeft overleefd. Het hoofdpostkantoor in Amsterdam veranderde in 1992 in winkelcentrum Magna Plaza.