Runnersworld maakt realitysoap
bezig met laden...
Euretco hoopt met het programma kijkers te enthousiasmeren om te gaan hardlopen en dit op een verantwoorde manier aan te pakken. Hoewel het tijdens de uitzendingen vooral draait om de belevenissen van de kandidaten en bekende gastlopers als René Froger en Caroline Tensen, speelt de kennis en expertise van de Runnersworld ondernemers eveneens een belangrijke rol. Zij geven informatie en advies over zaken als trainingsopbouw, techniek, blessurepreventie en voeding. Aan de hand van een loopanalyse bij Runnersworld wordt aandacht besteed aan de keuze van de juiste schoenen en functionele kleding. De merken Asics, Brooks en Falke hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de totstandkoming van het programma.
Ondernemer Aart Stigter is enthousiast over het programma: "Dat de trainers zelf ervaren lopers en Runnerworld-ondernemers zijn, geeft het programma absoluut meerwaarde." Jos Koniuszek sluit zich daarbij aan: "Op elke hardloop- en materiaalvraag kunnen wij een goede antwoord geven."
Hardlopen is met 2,8 miljoen beoefenaars één van de populairste sporten van ons land. De eerste uitzending is op zondag 1 maart vanaf 17.00 uur op Net5.