• Home
  • V1
  • Leads
  • s.Oliver voert eenheidsprijs in

s.Oliver voert eenheidsprijs in

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

S. Oliver trekt de prijzen gelijk in de landen die de euro als betaalmiddel hanteren. Tot nu toe lagen de prijzen in moederland Duitsland lager dan in de andere Eurolanden, onder meer door het besparen van transportkosten. Met het oog op internationale groei wil het bedrijf echter overal

dezelfde prijs hanteren. Voor de Benelux betekent dit dat de prijzen iets naar beneden zullen worden bijgesteld.

Sinds 2005 richt het Duitse kledingmerk zich op groei door de presentatie van de collecties op de winkelvloer onder zijn hoede te nemen en op die manier de verkoopprestaties te verbeteren. Dit noemt s. Oliver 'oppervlaktebeheer'. Het gelijkstellen van de verkoopprijzen is een nieuwe stap in deze strategie. "De prijsaanpassing geeft ons de mogelijkheid om verder te groeien," aldus Michael Doerell, countrymanager s.Oliver Benelux. "De expansie van s.Oliver Benelux krijgt hierdoor een grotere impuls en zal de gekozen strategie nog succesvoller kunnen invullen."

Een andere belangrijke stap is het openen van winkels en flagshipstores. Om de uitbreiding in de Benelux voort te zetten zal s.Oliver dit jaar twee nieuwe filialen openen. Eind augustus gaat er een 'gewone' s.Oliverwinkel open in Leuven. De eerste echte flagshipstore van de Benelux, waar op een oppervlakte van 1500 vierkante meter alle collecties van het merk te zien zullen zijn, gaat open in oktober op de Antwerpse Meir.

Ook het aantreden van Marc Wittke als 'hoofd internationale expansie' op 1 juli kan een nieuwe impuls betekenen voor de uitbreiding van het Duitse kledingmerk.Wittke werkte twintig jaar bij het internationale kledingconcern H&M. Vorig jaar sloot s.Oliver het jaar af met een omzet 1.05 miljard euro. Met de invoering van de eenheidsprijzen verwacht het concern dat de doorverkoop zich gunstiger zal ontwikkelen. De marges van de retailers blijven gelijk.
S.Oliver