• Home
  • V1
  • Leads
  • Samenwerking Fashiolista en Facebook

Samenwerking Fashiolista en Facebook

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Fashiolista, de Nederlandse online modecommunity, is in zee gegaan met Facebook. Het sociale medium koos Fashiolista uit om een mode applicatie te lanceren voor de nieuwe Facebook Timeline. “We hebben hoge

verwachtingen voor de toekomst,” licht Joost Nauta, CEO van Fashiolista toe aan FashionUnited. “Het levert nu al nieuwe leden op.”

Sinds november vorig jaar is Fashiolista, de Nederlandse modecommunity, bezig om Facebook meer te betrekken in het modeplatform. Er ontstond contact met het Facebook team in Londen en zo ontstond de applicatie, in navolging van spelers als Pinterest, Polyvore en Spotify. Facebook maakt zelf een selectie van de bedrijven die mogen integreren in de Timeline.

F

ashiolista’s Timeline app moet een inspiratiebron zijn voor modeliefhebbers en is tevens een persoonlijk stijlarchief. Facebook leden kunnen met de applicatie terug in de tijd en zien hoe en wanneer hun stijl is veranderd. Ook kunnen de Fashiolista-leden hun nieuwe fashion finds nu makkelijk delen via Facebook. Dat moet nog wel uitbreiden. “Het is pril, maar veelbelovend,” zegt CEO Joost Nauta. Volgens Nauta is Facebook ook nog volop aan het experimenteren met de nieuwe Timeline. Fashiolista zou met de app in de toekomst graag events doorplaatsen en meebeslissen over de layout op Facebook. Ook aan de mobiele versie wordt nog gewerkt. “We gaan het zeker uitbouwen in de toekomst. En het is een enorme kans voor ons om nog sneller te groeien, maar het belangrijkste is dat onze leden positief zijn. Tot nu toe reageren ze heel enthousiast. De applicatie is nog maar kort online, maar zorgt nu al voor extra leden en zo tienduizenden extra bezoekers per dag.”

Het Nederlandse bedrijf timmert lekker aan de weg de laatste tijd. Eerder deze week werd een samenwerking met UnitedStyles.com bekend. Daarvoor werkte Fashiolista al samen met met modeconcerns als Hunkemöller, G-Star, Topshop en Asos. Ook is het bedrijf op zoek naar nieuwe kapitaalinjecties. Momenteel is Fashiolista deels gefinancierd door Atomico, het investeringsfonds van Skype oprichter Niklas Zennström. Daarnaast zijn vorig jaar ook een groep informele investeerders ingestapt, waaronder Marc Schröder en Michiel Muller.

Fashiolista is bezig met uitbreidingen naar Japan, Korea en Rusland. Nauta: “Ook zijn we druk met mobiele platforms en mogelijkheden voor iPhone en iPad. We zijn met grote dingen bezig.”

De modecommunity werd gelanceerd in 2010 in Amsterdam. Inmiddels heeft het bedrijf medewerkers in New York , Rio de Janeiro en Istanbul. Meer dan een half miljoen modeliefhebbers in meer dan honderdzestig landen wereldwijd gebruiken Fashiolista. Leden kunnen via het platform nieuwe mode-items zoeken, stijliconen volgen, de eigen modestijl delen en nieuwe items online aanschaffen.

Facebook
Fashiolista