• Home
  • V1
  • Leads
  • Samenwerking H&M en Jimmy Choo

Samenwerking H&M en Jimmy Choo

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Na samenwerkingen met ontwerpers Stella McCartney, Viktor & Rolf, Matthew Williamson, Roberto Cavalli, Comme des Carçons en Madonna, gaat H&M nu eindelijk in zee met een accessoirelabel. En niet het minste. Het luxe Britse schoenen- en tassenlabel Jimmy Choo

zal schoenen en tassen voor de Zweedse keten ontwerpen. De collectie is dit najaar (vanaf 14 november) in tweehonderd geselecteerde H&M-winkels te koop.

Het is de eerste keer dat H&M met een schoenen/accessoiremerk samenwerkt en om dit te vieren, zal Jimmy Choo voor het eerst in zijn historie speciaal voor H&M en ter completering van de accessoirecollectie een kledinglijn voor dames ontwerpen. De samenwerking zal ook een herencollectie met schoenen, tassen en accessoires omvatten.

“We voelen ons bevoorrecht om nu tot de groep van grote designers te horen die met H&M hebben samengewerkt,” zei Tara Mellon, oprichter en president-directeur van Jimmy Choo over de samenwerking. “[...] Jimmy Choo zal bij H&M een sophisticated, fashion forward en glamorous collectie presenteren die bereikbaar is voor een breder publiek.”

Ook H&M is trots op de nieuwe vangst. “We vinden Jimmy Choo’s schoenen en tassen fantastisch,” liet Margarea van den Bosch, creatief adviseur van H&M weten. “Ze zijn glamourous en sexy en geven direct stijl aan de meest eenvoudige outfit.” Spannend is het wel, een eerste samenwerking met een accessoirelabel, vindt Van den Bosch. Maar: “Het is geweldig dat we onze klanten hiermee kwalitatief hoogwaardige schoenen en tassen van een top-end designer kunnen aanbieden.”

Jimmy Choo werd in 1996 opgericht door Mellon. Sindsdien is de naam Jimmy Choo uitgegroeid tot een begrip; Vele Oscar-outfits werden gecompleteerd met een paar schoenen van dit fameuze label.

H&M
hennesmauritz
Jimmy Choo