Samenwerking Zara en MTV
Door FashionUnited
bezig met laden...
belangrijk modebedrijf en de connectie van het concern met de urban consumer maakt Zara de perfecte partner van MTV en retailer voor Streetmuse.”
“Het is de eerste keer dat MTV een licentie-overeenkomst aangaat met een kledingmerk. De samenwerking heeft niets te maken met het on-air of off-air zijn van een bepaald programma,” vertelt Kelly Todd van MTV. MTV wordt gesponsord door een ander kledingmerk: Edc van Esprit, dat twee keer de MTV Music Awards sponsorde. Of dat dit jaar ook weer het geval zal zijn kon Todd nog niet vertellen.
Het is geen nieuw fenomeen dat een televisiezender een samenwerking met een kledinglabel, -concern of -organisatie aangaat. In Nederland had eerder Net5 een deal gesloten met kledingmerk Steps voor de serie Julia’s Tango. De vier actrices die de hoofdrollen vervulden in deze serie droegen in het tweede seizoen een aantal jurken van Steps. Vanaf deze maand zal de kleding van Steps te zien zijn in het nieuwe televisieprogramma Verborgen Gebreken. Inkooporganisatie Euretco maakte onlangs een televisieprogramma waarin eigenaren van hardloopwinkels Runnersworld tegen elkaar strijden (ook Net5). Mitex was initiatiefnemer van modeprogramma Looking Good.
De kleding van Zara in samenwerking met MTV is vanaf deze week te koop in duizend Zara-winkels in 68 landen.
Inditex
MTV
Zara