Sarenza.com: drie miljoen paar schoenen verkocht
bezig met laden...
Sarenza.com,
De verschillende merken op de site (ongeveer 450), de mogelijkheid om vijftienduizend modellen schoenen en tassen te bekijken en gratis verzending zijn de sterke punten van Sarenza. Men heeft opzettelijk voor een Italiaans klinkende naam gekozen vanwege de associatie met made in Italy, een stijl die in de hele wereld wordt gewaardeerd. Ook het vijf man sterke team die de Italiaanse versie van de site beheert en zich met het zakelijke gedeelte bezighoudt, is Italiaans. “We opereren nu ongeveer een jaar op de Italiaanse markt en de mensen die zich daarmee bezighouden werken vanuit ons hoofdkantoor in Parijs,” zegt Treppoz. Hij benadrukt dat zowel het commerciële deel als de grafische vormgeving en fotografie op het hoofdkantoor gebeuren. In de andere landen wordt hetzelfde model gehandhaafd. De medewerkers die zich met de Engelse markt bezig houden, zijn Engelsen, maar werken in Frankrijk.
“Superkeuze en superservice” zijn de twee woorden waarmee het management het businessmodel samenvat. Geen kortingen, maar, anders dan de winkel, wel de mogelijkheid om online te kopen met een keuze uit een ruim assortiment merken en modellen. “Op dit moment doen we het ongeveer zoals alle andere winkels. We geven kortingen en doen modellen van het vorige seizoen in de uitverkoop, waarbij het echter wel om een beperkte verkoop gaat”, zegt Treppoz. Hij benadrukt dat de levering en retourzending gratis zijn – onafhankelijk van de waarde en afmetingen van de gekochte producten. Klanten hebben honderd dagen de tijd om hun aankoop te ruilen of er geld of een tegoedbon voor te ontvangen. De hele voorraad, twintigduizend verwijzingen en 1 miljoen producten, bevindt zich op een paar kilometer van Parijs in een logistiek platform met een oppervlakte van achttienduizend vierkante meter.
Van onze correspondent in Milaan