Sarenza komt met eigen schoenenmerk
bezig met laden...
De eerste collectie, voor de herfst en winter van dit jaar, is geïnspireerd op de Franse hoofdstad. De schoenen zijn onder te verdelen in vijf collecties: Bataclan met girly schoenen, Buttes Chaumont met folkinvloeden, de comfortabele modellen van Rue des Dames, de boyisch schoenen van Cherche Midi en het vrouwelijke Monceau. Het bedrijf zegt dat de allereerste Sarenza schoenencollectie, genaamd Made by Sarenza with Love, is gericht op alle type vrouwen.
Kapitaalinjectie van 74 miljoen voor schoenenshop Sarenza
Sarenza kreeg drie maanden geleden een kapitaalinjectie van 74 miljoen euro. Of de schoenensite dat geld gebruikt voor het pas gelanceerde merk is niet duidelijk. In juni liet Sarenza weten de centen in nieuwe markten te steken. Het bedrijf wil namelijk minder afhankelijk zijn van Frankrijk, waar het nog steeds een derde van de omzet genereert.
Sarenza heeft sinds de lancering in 2005 al meer dan 10 miljoen paar schoenen verkocht in Europa. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 4 miljoen actieve klanten. In totaal zijn er zevenhonderd merken opgenomen in het assortiment en zijn er 1 miljoen paar schoenen en tassen op voorraad.
Sarenza: van retaildistributie naar ontwerp en productie eigen schoenenmerk
De Franse schoenenwebshop is niet de eerste grote, online winkel die een eigen merk presenteert. Zalando heeft sinds februari 2012 de lijn Zalando Collection, gericht op de actuele catwalk trends, voor dames en heren. Asos lanceerde in 2004 een eigen modelijn voor dames. Drie jaar later volgde de collectie voor mannen. Ook de Scandinavische webwinkel Nelly.com heeft eigen labels: trend Nelly, Nelly White Label en Nelly Shoes. In 2012 kwam de virtuele winkel met Issue 1.3, een collectie in de typische Scandinavische stijl, met grote contrasten in stoffen en rechte silhouetten.