• Home
  • V1
  • Leads
  • Schoendetaillisten lanceren webshop Topshoe.nl

Schoendetaillisten lanceren webshop Topshoe.nl

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Voor de nieuwe schoenenwebshop Topshoe.nl hebben 22 ondernemers de handen ineen geslagen. De winkeliers willen gezamenlijk tegenwicht bieden aan de opmars van grote webwinkels als Zalando en Wehkamp.

Han

Landman, eigenaar van de gelijknamige schoenenwinkel in Huizen, nam het initiatief voor de webshop tijdens een ledenvergadering van de inkoopvereniging ANWR. “We zagen de ontwikkeling op internet en wilden geen omzet in onze stenen winkels verliezen door niet mee te doen”, vertelt Landman. “Een webshop beginnen als zelfstandig ondernemer is onbetaalbaar. Een gezamenlijke webwinkel waarvoor alle deelnemers een gedeelte investeren leek hiervoor de beste oplossing.“

De ondernemers, die samen in totaal 35 winkels hebben, kopen hun eigen collecties in. Via Topshoe.nl hebben consumenten toegang tot al deze voorraden in heren-, dames- en kinderschoenen en accessoires. De online klanten kunnen ervoor kiezen om hun bestelling thuis te laten bezorgen, of in de dichtsbijzijnde winkel op te halen. “Ook met klachten kunnen ze terecht in de dichtsbijzijnde winkel. Op die manier trekken we klanten naar de stenen winkels, en kunnen we ook daar weer extra verkoop genereren."

De deelnemende winkeliers van Topshoe.nl willen zich van de grote webwinkels onderscheiden door klanten een uitstekende service te bieden. “Hoewel consumenten van het gemak om via internet te bestellen kunnen profiteren, kunnen ze ook nog terecht in onze winkel", verklaart Landman. "En wij, als schoenenboeren in hart en ziel, kunnen hen optimaal advies geven. Het schoenenbloed loop bij ons door de aderen, terwijl grote verkooppartijen bij wijze van de ene dag ondergoed en de volgende schoenen verkopen. En ik hoop dat we daarmee en streepje voor hebben op grote webshops.”

Arnold Hafkamp, eigenaar van Jansen & Jansen uit Apeldoorn, was meteen enthousiast. “Ik denk dat er extra kansen liggen voor mijn bedrijf, omdat klanten steeds vaker via internet bestellen. In de winkel hoorde ik regelmatig van klanten als hun maat uitverkocht was: ‘dan bestel ik het wel online’. Nu kan dat via Topshoe.nl.” Toch blijft voor Jansen & Jansen de prioriteit op zijn stenen winkel liggen. “Ik ben ervan overtuigd dat onze vaste klanten in de winkel zullen blijven komen. Ik zie het als een aanvulling op onze stenen winkel. Elke week een paar verkopen via de webshop en dan is de investering er al uit.”

Tot 2013 liggen de deelnemende schoenwinkeliers van Topshoe.nl vast. Klanten kunnen hun bestellingen via de webshop, die is gebouwd door F&J webdesign in Zwolle, betalen met creditcard of iDEAL. Het assortiment van Topshoe.nl is onderverdeeld in de categorieën dames, heren, kinderen en accessoires. Daarnaast heeft de online winkel een uitgebreide zoekfunctie, waarmee consumenten het assortiment gemakkelijk kunnen selecteren op collectie, soort/type, kleur, maat, merk, seizoen, kuitwijdte, hakhoogte, breedte, voering en materiaal.

schoenenwebshop
Topshoe