Scotch & Soda lanceert kostuumlijn
bezig met laden...
Met Atelier Scotch richt de Nederlandse modeketen zich op gespecialiseerde retailers en warenhuizen. Het merk zal voor zestig procent bestaan uit pakken, de overige veertig procent zal bestaan uit colberts en shirts.
De stijl
Lancering Atelier Scotch in Europa en Australië
Het merk wordt gelanceerd in veertien Europese landen en Australië. De ideale omgeving zou voor Atelier Scotch naar eigen zeggen Tommy Hilfiger, Faconnable of Hackett zijn.Om een solide basis voor het merk te creëren zijn de internationale verkoopteams uitgebreid. Zo heeft het Franse team twee nieuwe medewerkers gekregen, waaronder Antoine Tinel, die eerder werkzaam was voor Faconnable en The Lifestyle Company.
Tinel schat op de lange termijn tweehonderd verkooppunten in Frankrijk voor Atelier Scotch te krijgen, net als Ralph Lauren Blue heeft. “We verwachten snel vijftig verkooppunten te bereiken en vervolgens het merk sterker te maken,” aldus Tinel tegen Fashionmag.
Scotch & Soda werd in 1985 opgericht door de toen 24-jarige Laurent Hompes. In 2001 werd het merk overgenomen door Joep Krouwels, Erik Bijlsma en Patrick Munsters. Onder hun leiding werd het oorspronkelijke herenmerk in 2008 uitgebreid met een jongenslijn, Scotch & Shrunk, gevolgd door een dameslijn, Maison Scotch in 2009. Twee jaar later werden Scotch R’Belle voor meisjes en de denimlijn Amsterdams Blauw gelanceerd.
In 2007 begon Scotch met het openen van eigen winkels. Momenteel heeft het bedrijf wereldwijd meer dan vijftig eigen winkels en meer dan zevenduizend verkooppunten. In 2011 werd het bedrijf overgenomen door het Amerikaanse Kellwood Co.