• Home
  • V1
  • Leads
  • Sebastiaen zet Facebookleden in als verkopers

Sebastiaen zet Facebookleden in als verkopers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het nieuwe duurzame kledingmerk Sebastiaen gaat Facebookleden inzetten als verkopers. Bezoekers van de Facebookshop van Sebastiaen kunnen meeverdienen aan de winkel door zich op het sociale netwerk aan te melden als reseller van de

producten die het merk online verkoopt. Vervolgens kunnen zij die producten aanbieden op hun startpagina aan vrienden. Wordt een product verkocht via de Facebookpagina van een reseller, dan ontvangt hij of zij commissie.

“Het

doel is om zo meer Facebookleden naar onze Facebookshop te trekken,” legt Carl Messemaeckers van de Graaff, oprichter van Sebastiaen, uit. “Onze naam is nog vrij onbekend, waardoor het lastig is om bezoekers in de Facebookshop te krijgen.” Volgens de oprichter hebben zich al een aantal resellers aangemeld en naar verwachting zal dit aantal de komende tijd groeien.

Naast meeverkopen kunnen consumenten ook bijspringen in het ontwerpproces van het nieuwe gezinsmerk. Sebastiaen heeft een specialle custom collectie gelanceerd voor mannen, vrouwen en kinderen. Polo’s, T-shirts, hoodies en vesten kunnen naar eigen invulling opgeleukt worden met verschillende teksten, logo’s en kleuren. “Customizen is echt een trend; je ziet het ook in de auto-industrie met de Citroën DS3,” vertelt Messemaeckers van de Graaff. “Mijn overhemden kon ik online al een tijdje customizen en je ziet dat meer merken het doen, maar casual kleding is een uitzondering. Daarin zagen wij nog een gat in de markt.”

Ook wil Sebastiaen zich onderscheiden van andere polomerken door volledig fair trade te produceren en alleen biologisch katoen te gebruiken. De collectie wordt door kleine producenten gemaakt in India waar het merk persoonlijk contact mee heeft om er zeker van te zijn dat er onder goede omstandigheden wordt geproduceerd. Een deel van de winst wordt gedoneerd aan Solidaridad en stroomt zo terug naar de landen waar de producten vandaan komen. “We willen uitgroeien tot het 100 procent duurzame alternatief voor de gevestigde casual merken.”

Facebook
sebastiaen