• Home
  • V1
  • Leads
  • Secon verkoopt Creenstone

Secon verkoopt Creenstone

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het laatste merk van Secon, Creenstone, is verkocht aan Luxor B.V. in Roosendaal, dat ook in bezit is van badmodemerk Shiwi. Het jassenmerk Creenstone was het laatst overgebleven merk in het portfolio van eigenaar Secon Group.



Creen
stone maakte het nieuws over de verkoop dinsdag bekend. De overnamesom is niet bekend gemaakt. Over wat er zal gebeuren met Secon kon de woordvoerder van Creenstone geen uitspraken doen. Vorig jaar stopte Secon al met het label Anotherwoman en dit jaar werd damesmodemerk Turnover verkocht aan de Veldhovengroup. Arrow werd overgenomen door een divisie van de Tommy Hilfiger Group, Phillips- van Heusen Europe.

Secon werd in 2006 gekocht door investeringsmaatschappij Fashion Fund 1. Het grootste succes had de Secon Group toen al behaald. Het bedrijf -dat begon in 1992 met de aankoop van het merk Turnover van de Zantman modegroep- bouwde een indrukwekkende portefeuille op met daarin merken als G-Star, Another Woman, A-rticles, Issue, Easy Comfort, Gentiluomo, Creenstone en Performen' s. G-Star -het meest succesvolle merk- vertrok in 2002.

Robbert Hawinkels, eigenaar van Luxor, en Jetske Kooi, hoofdontwerper Creenstone, hebben middels een persbericht laten weten verheugd te zijn dat de onderhandelingen over de overname met succes zijn afgerond. Hiervoor zijn sinds februari 2010 gesprekken gevoerd. “Voor Creenstone is dit een perfecte match, die het mogelijk maakt om trouw te blijven aan haar identiteit en aan haar klanten, terwijl tegelijkertijd een solide basis gevormd is voor uitbreiding in de toekomst.”

Creenstone werd opgericht in 1995. Het bedrijf heeft een jaarlijkse omzet van 25 miljoen euro en is verkrijgbaar in 25 landen. Robbert Hawinkels wil het merk verder laten groeien. “Het is onze bedoeling om meer focus te leggen op de distributie buiten Europa.”

creenstone
luxor bv
Secon