• Home
  • V1
  • Leads
  • ‘Setter showdagen op winkelvloer groot succes’

‘Setter showdagen op winkelvloer groot succes’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De collectiepresentaties van het Nederlandse damesmodemerk Setter, dat onderdeel is van de Setter House groep, op de verkoopvloer van de winkelier zijn goed ontvangen. De samenwerking tussen leverancier en afnemers, die beide een gedeelte

van de kosten op zich nemen, bestaat uit een collectiepresentatie van een professionele mannequin en een kansspel waar consumenten armbanden, shawls en kledingstukken uit de collectie kunnen winnen. Inmiddels heeft Setter in twaalf winkels een presentatie van de nieuwe wintercollectie gehouden en staan er nog een aantal showdagen op de planning. “De Setter-showdag levert een zichtbare toename in traffic en aandacht op”, aldus woordvoerder Wil Drost van het merk. “De omzetstijging is gemiddeld 300 à 400 procent op de dag van de presentatie en vertaalt zich in tevreden consumenten.”

Wilma

Mooy, eigenaresse van Mooy Mode in Rijswijk, heeft onlangs een Setter showdag in haar winkel georganiseerd. “Het is heel goed bevallen”, vertelt Mooy. “De mannequin maakte een praatje met de bezoekers en hielp klanten met kleding- en kleurencombinaties. De dag heeft het beeld dat klanten hebben over Setter veranderd. Het merk heeft een klassiek imago, maar het model van 52 jaar droeg zowel de klassieke als de jonge lijn. Klanten die de collectie normaal niet iets voor zichzelf vinden, dachten nu: ‘zij heeft het aan, dus dan is het misschien ook wat voor mij’.”

Maar Mooy betwijfelt of de grote opkomst in haar winkel het resultaat is van de Setter-presentatie. “Naast de Setter mannequin hebben we zelf elke twee uur een modeshow gehouden waarin ook de andere merken werden gepresenteerd. We hebben die dag een goede omzet gedraaid, maar het is niet duidelijk hoe groot het aandeel van Setter daarin was. Maar de collectiepresentatie is heel goed geweest voor de winkel en de collectie. De Setter-dag is zeker voor herhaling vatbaar.”

Ook Ria Tieben, eigenaresse van Modehuis Young Classic in Dongen, kijkt positief terug op de samenwerking met het damesmodemerk. “De Setter-dag was heel leuk en druk. De volgende keer zou ik drie dagen een mannequin inhuren, omdat het personeel te druk was met afrekenen in plaats van met klanten helpen.” Maar Tieben denkt niet dat de collectiepresentatie effect heeft op langer termijn. “Je schrijft je eigen klanten aan en als ze iets kopen, zijn ze voor een tijdje voorzien. Dus op de dag zelf is het druk en draai je een hoge omzet, maar daarna is het weer een tijd rustiger. Maar ik zou het absoluut nog eens doen. Ik zie het als een leuk feestje voor klanten en het personeel.”

De komende weken vinden er nog een aantal Setter collectiepresentaties plaats bij detaillisten. In het voorjaar van 2012 gaat het damesmodemerk weer nieuwe showdagen organiseren, die uitgebreid worden met kleur- en stylingadviezen voor consumenten.

setter