• Home
  • V1
  • Leads
  • Shoebaloo viert nieuwe flagshipstore met bijzondere Celebration Editions

Shoebaloo viert nieuwe flagshipstore met bijzondere Celebration Editions

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Om de opening van de nieuwe flagshipstore aan het Koningsplein in Amsterdam eind oktober extra luister bij te zetten, lanceert Shoebaloo een Celebration Editions voor dames en heren. Speciaal voor Shoebaloo ontwierpen enkele van ´s werelds grootste modehuizen unieke Shoebaloo-schoenen.

Onder andere Jimmy Choo, Gianvito Rossi, Dolce & Gabana, D-squared en Giuseppe Zanotti werkten aan de bijzondere actie mee.

De Celebration Editions zijn Shoebaloo-gecustomized door het gebruik van de huiskleuren blauw en zwart. De collectie zal uitsluitend bij de nieuwe flagshipstore te koop zijn. Op dit moment is de verbouwing van de flagshipstore in volle gang. Eigenlijk gaat het om twee winkels naast elkaar: één voor dames en één voor heren. “Het idee om een flagshipstore te openen bestond al een tijdje”, vertelt Marlon Streim. “Het wachten was alleen op de juiste locatie. Toen het pand naast onze bestaande winkel aan het Koningsplein beschikbaar kwam, hebben we de kans om juist op deze plek onze flagshipstore te bouwen met beide kansen aangegrepen.”

Alsof het zo moest zijn: de flagshipstore komt op precies dezelfde plek als waar het succes van Shoebaloo begon. Begin jaren zeventig opende Hartog Streim een kleine winkel in de Jordaan waar hij de populaire Spaanse ´Botas Camperos´ laarzen verkocht. In 1983 verhuisde de winkel naar het Koningsplein. Van daaruit volgden nog zes vestigingen. Anno 2014 bestaat de keten uit vier winkels in Amsterdam en winkels in Rotterdam, Utrecht en Maastricht. Daarnaast heeft Shoebaloo een eigen succesvolle webshop.

Onder andere Jimmy Choo ontwierp Celebration Edition

Vorig jaar nam oudste zoon Marlon Streim het stokje van zijn vader over. Maar nieuw in het bedrijf is hij allerminst. Voordat hij operationeel directeur werd, werkte hij al negen jaar op de afdeling inkoop. “Daarvoor stond ik in de winkel en dáárvoor werkte ik in het magazijn”, vertelt hij. “Ik heb alle facetten van het bedrijf doorlopen.” Streim vindt de totstandkoming van de nieuwe flagshipstore en de bijzondere Celebrations Editions-collectie een prachtig proces. “We hebben al veel bijzondere verbouwingen gedaan, want wij houden van afwijkend en onze winkels hebben daarom allemaal een eigen gezicht en uitstraling – geen winkel is hetzelfde – maar voor de flagshipstore doen we er nog een extra schepje bovenop. We werken samen met interieurarchitect Roberto Meyer van MVSA architects. Hij ontwierp ook de interieurs van het merendeel van onze andere winkels. De flagshipstore wordt echt een pareltje.”

De opening van de nieuwe winkel staat gepland voor eind oktober. Een exacte datum kan Streim nog niet geven. “Alles verloopt volgens plan”, zegt hij. “Maar je weet hoe het gaat met verbouwingen: de opleverdata´s worden bijna nooit gehaald. Daarom plakken we er nog geen datum op. Als het zover is, laten we het weten.” De kans is groot dat fashionista´s en shoe-addicts uit heel Nederland – en misschien ook wel daarbuiten - op de openingsdag op de stoep liggen om als eerste de Celebration-collectie te scoren. Of niet? “Haha, dat zou natuurlijk fantastisch zijn”, lacht Streim. “Maar daar durf ik echt geen voorspelling over te doen.”
Dolce & Gabana
D-squared en Giuseppe Zanotti
Gianvito Rossi
Jimmy Choo
Shoebaloo