Siad Awwad: "Bandolera heeft enorme groeipotentie"
bezig met laden...
FashionUnited: Wat is de aantrekkingskracht van de modebranche?
Siad Awwad: "Ik heb mijn leven lang niets anders gedaan. Zo heb ik gewerkt bij Marks & Spencer, WE en Mexx. De modebranche is altijd in beweging. Het is zó vernieuwend, dat vind ik leuk."
SA: "Bandolera heeft een enorme groeipotentie. Het merk richt zich op een segment met toekomstperspectief, namelijk de classy lady van 35 jaar en ouder, die iets meer te besteden heeft en zich steeds jonger voelt en kleedt. Ik vind dat Bandolera daar heel goed op inspeelt. Bovendien is het een internationaal bedrijf met zo'n 2500 verkooppunten wereldwijd. Dat spreekt mij persoonlijk aan, omdat ik altijd voor internationaal opererende bedrijven heb gewerkt."
FU: Wat gaat u nu als eerste doen?
SA: "Jan Lems heeft Bandolera groot gemaakt. Ik wil voorkomen dat met zijn vertrek het DNA van het bedrijf verloren gaat. Daarvan heb ik in het verleden teveel voorbeelden gezien bij andere mode-ondernemingen. Jan blijft voorlopig dus aan als adviseur zodat wij samen de missie, visie en erfenis van Bandolera kunnen bepalen en vastleggen. Ik streef naar forse groei, maar gefundeerd op de roots van het bedrijf."
FU: Kunt u concrete targets noemen?
SA: "Omzetgroei van circa 30 procent, dat betekent richting de 100 miljoen euro, binnen drie à vijf jaar tijd."
FU: Hoe wilt u dat bereiken?
SA: "Ik denk dat eigen retail en franchise de belangrijkste pijlers zijn voor groei. Over twintig jaar wordt het retaillandschap gedomineerd door monobrand stores, het aantal multibrands zal steeds verder afnemen. Daarvan ben ik overtuigd. Ik verwacht dat bij Bandolera de groei van eigen retail en franchise gelijk op zal gaan. Waarbij we in de grote steden eerder voor eigen retail zullen kiezen ten einde het merk goed te presenteren. Franchise werkt mijns inziens beter in kleinere steden, waar nauw contact tussen ondernemer en consument van groot belang is. Verder is het natuurlijk belangrijk dat we onze huidige wholesaleactiviteiten, die vandaag een groot deel van onze omzet uitmaken, sterk blijven koesteren."
FU: En verder?
SA: "Verdere professionalisering en meer synergie binnen het
management team. Op die manier kunnen we de marktpositie van het
merk nog verder verstevigen."
FU: U heeft er zin in.
SA: "Inderdaad. Ik denk dat er weinig merken zijn met zoveel potentie
als Bandolera."
Foto: Siad Awwad CEO Bandolera