Sinigaglia hard aan het werk bij Replay
bezig met laden...
Sinigaglia legt de focus voor het merk vooral op het versterken van het brand imago. De eerste actie daartoe was het feest dat het jeansmerk gaf tijdens het Cannes Filmfestival in mei. Het merk tracht zo internationale A-list celebrities aan zich te verbinden. Ook het concept van de Replay-stores wordt aangescherpt: Wereldwijd maken de kleinere Replay winkels plaats voor grote customized flagshipstores met een nieuw concept. Komend najaar opent er één in Amsterdam.
Replay werd 25 jaar geleden in Asola opgericht door Claudio Buziol. Bij het concern, dat actief is in 50 landen, werken zo`n 1.100 mensen. Het bedrijf heeft 5000 verkooppunten en 220 eigen winkels. In 2008 realiseerde Replay een omzet van 305 miljoen euro, tegen 340 miljoen euro een jaar eerder. Voor dit jaar wordt op een omzet van maximaal 250 miljoen euro gerekend.De verkoop van de aandelen was een beslissing van de voormalig directeur Buziol wegens tegenvallende resultaten van de afgelopen twee jaar. De broers Sinigaglia zijn sinds enige tijd ook de beheerders van de schoenenlicentie van Replay.