De Schone Kleren Kampagne heeft een nieuwe naam: De ‘K’ uit Kampagne is vervangen door de ‘C’ van Campagne, zodat de naam nu luidt Schone Kleren Campagne (SKC). Behalve een nieuwe naam heeft de organisatie ook een nieuwe website, huisstijl, slogan (goed goed)en logo. De website is uitgerust met een webwinkel voor SKC-merchandise en heeft veel achtergrondinformatie, beeld en geluid, een blog en er is de mogelijkheid mensen te laten meedoen per sms. Het nieuwe logo bestaat uit twee handen met gespreide vingers. Het SKC-drukwerk is zoveel mogelijk herbruikbaar, van FSC-papier en met milieuvriendelijke inkt.
Ook nieuw is SKC twee keer per jaar een blad uitbrengt, onder de titel ‘Goed Goed nieuws’. In de eerste editie staat onder meer een interview met modeontwerper Daryl van Wouw over de arbeidsomstandigheden in zijn eigen fabriek in China.
Marieke Eyskoot van de SKC legt uit dat de verandering nodig was om verschillende redenen: "Vaak dachten mensen dat ‘Kampagne’ een spelfout was, maar het is een spelling van vroeger. We willen meer van nu zijn, dus kozen we ervoor campagne voortaan met de C te schrijven. Verder willen we de mensen aanspreken die alleen nog maar schone jeans en jurkjes willen kopen, en dat op een positieve manier." Ze benadrukt dat het doel van de organisatie hetzelfde blijft Eyskoot: "We schudden onze 'roots' niet af: solidariteit, (vrouwen)gelijkheid en gerechtigheid zijn nooit uit de mode. De Schone Kleren Campagne is en blijft een onafhankelijke, constructieve en positiefkritische organisatie.”
Foto: Het nieuwe logo van SKC bestaat uit handen met gespreide vingers.