Snelle expansie voor nieuwe formule Costes
bezig met laden...
De
Costes is the Sting ontgroeid
In de Amsterdamse vestiging – in pand in de Kalverstraat waar voorheen een Lady Sting was gevestigd – prijken kopjes koffie en donuts op de toonbank. De winkelmedewerkers krijgen vandaag een training. "Het personeel is heel belangrijk. We geloven echt in dit concept, dat heel persoonlijk is. Service en kwaliteit staan voorop," zegt Schouten. Sinds november vorig jaar is ze styling director van Costes. Daarvoor was ze elf jaar buyer bij the Sting. "Omdat ik zo nauw betrokken ben geweest bij het opzetten van het merk en het winkelconcept, voelt het toch een beetje als mijn eigen winkel," lacht ze.Hoewel het pand met 500 vierkante meter allesbehalve klein is, heeft de winkel toch de uitstraling van een boetiek. Schouten noemt de inrichting vrouwelijk, maar er zijn ook industriële details als koperen buizen en gloeilampen die aan lange draden hangen. Op een aantal houten hangers staat: 'You look good today'. Ook over de muziek is lang nagedacht. De achthonderd nummers zijn rustig, maar niet te loungeachtig, en wel herkenbaar. Visual merchandisers hangen suggesties voor setjes bij elkaar, zodat klanten geïnspireerd raken. Ieder filiaal heeft dezelfde sfeer maar is toch uniek. Zo zocht het Costes team bijvoorbeeld overal naar vintage stoelen voor in de paskamers.
Het merk lijkt in niets meer op het label dat tot een paar maanden geleden bij the Sting hing. Schouten: "Nou, het leek een beetje op de lijn die nu Rebel Luxe heet. Maar Costes is echt een zelfstandig merk geworden. Het merk heeft alleen toevallig dezelfde eigenaar als the Sting.”
Yasmine Esser