Soboho zelfstandig verder na lancering bij the Sting
bezig met laden...
De directeur van the Sting had zijn oog laten vallen op het modemerk met handgemaakte items. Hij wilde ook wel een bohemiancollectie bij the Sting hebben hangen. Een samenwerking, voor drie collecties, was geboren. Nommensen: "Het leek ons meteen een geweldig idee om een tweede lijn te ontwikkelen voor Gypsetters, voor een breder publiek. We ontwierpen de collecties van Soboho exclusief voor the Sting, natuurlijk met de doelgroep van de modeketen in ons achterhoofd. We produceerden in samenwerking met de producenten van the Sting."
Modelabel Gypsetters heeft een zusje: Soboho
Volgens Nommensen deed Soboho het goed bij de Nederlandse modeketen. "Vooral de zomerjurkjes liepen waanzinnig. We ontvingen veel positieve reacties, zowel van winkeliers als van consumenten die wilden weten waar Soboho nog meer te koop was." The Sting besloot zich na de samenwerking echter weer op de eigen merken te concentreren. Nommensen gaat wel door met Soboho. Volgende maand wordt de nieuwste collectie gepresenteerd op de Modefabriek in Amsterdam en op Show & Order in Berlijn.
De collectie is inmiddels gevarieerder. "De kleding is nog steeds nonchalant, casual chic met een etnische inslag. We laten ons inspireren door verschillen culturen. Maar waar het duurste item eerst een jas was van 89 euro, is dat nu een jas van 250 euro. Een top is 39 euro. De collectie is niet veel duurder geworden hoor, want we richten ons nog steeds op een grote doelgroep, maar het prijsplafond is weg." Bang dat de boho-trend binnenkort overwaait is Nommensen niet. "De collectie is tijdloos. Bohemian zie ik als een way of life. Het is niet dat we overal een veer en een kraal op plakken, of dat ieder kledingstuk een Aztekprintje heeft."